Program:
Sergej Prokofjev – Předehra na hebrejské téma, Op. 34
Camille Saints-Saëns – La Danse Macabre (Tanec smrti)
Aram Khachaturian – Trio pro klarinet, housle a klavír
Béla Bartók – Rumunské lidové tance
Ondřej Kukal – Clarinettino – Concertino pro klarinet a smyčce, Op. 11
Večerem provází Mikoláš Troup.
Soubor „Chamber Septet“ tvoří:
Mikoláš Troup – klavír
Eliška Bendová – klarinet
Hayganush Naradikyan – housle
Eva Nepivodová – housle
Jaroslava Procházková – viola
Jana Matějková – violoncello
Michal Hromádko – kontrabas
Přehlížíme-li bohatou krajinu hudebních žánrů, je mezi nimi jeden, který dokáže rozvíjet onen životodárný kontakt mezi pódiem a hledištěm s vystupňovanou intenzitou, a to je komorní hudba. Nepatří možná k těm vnějškově nejefektnějším kategoriím hudební produkce, ale má to obrovské privilegium, že dovede s posluchačem navázat intimní vztah a uprostřed disharmonie vnějšího světa rozprostřít jedinečnou harmonii, hudební i mezilidskou.
Když se orchestr opery Jihočeského divadla ocitl v lockdownu, bez možnosti pravidelně přinášet radost svým divákům, řada hráčů nechtěla rezignovat na pokusy těšit se ze společného muzicírování, a tak se někteří z nich začali spontánně a v různých seskupeních scházet a znovu pro sebe toto jedinečné kouzlo komorní hudby objevovat. Vznikaly tak hudební dialogy, které uvolňovaly napětí a posilovaly naději, ale které se odehrávaly zcela "beze svědků".
Máme velkou radost, že vývoj situace dospěl do fáze, kdy můžeme k těmto našim malým radostem přizvat jako svědky Vás, posluchače. Můžete se těšit na velmi pestrou stylovou škálu repertoáru, která vyvrcholí provedením dnes již proslulé skladby Clarinettino soudobého skladatele Ondřeje Kukala, ale zároveň také na uvolněnou a přátelskou atmosféru, protože nepůjde o concerto (souboj), ale spíše o convivium (hudební hostinu).