Evita

Tim Rice, Andrew Lloyd Webber

muzikál podle životního příběhu Evy Perónové premiéra: 29. 3. 2019

Uvádíme v licenci The Really Useful Group Ltd. 

Libreto: Tim Rice
Hudba:
Andrew Lloyd Webber

Původní divadelní režie: Harold Prince

Kdyby slavnou autorskou muzikálovou dvojici Tim Rice - Andrew Lloyd Webber nezaujal životní příběh Evy Marie Duarte de Perón, narozené 7. května 1919, patrně by tato druhá manželka argentinského prezidenta Juana Peróna byla známá jen historikům Latinské Ameriky. Její charizma, které jí dopomohlo z chudého venkova na post první dámy země a povýšilo ji na novodobou ikonu, se přeneslo i do světoznámého muzikálu. Ten od premiéry v londýnském West Endu v roce 1978 získal celosvětovou oblibu a dočkal se i filmové podoby s popovou ikonou Madonou a Antoniem Banderasem v hlavních rolích. Po sametové revoluci zdomácněl i na tuzemských scénách, zejména díky znamenitému překladu Michaela Prostějovského.

 

Dokumenty
Plakát k představení
foto Jarmila Štuková, grafický design Marek Vácha
Z médií
Hudební rozhledy
7. 8. 2018
Hudební rozhledy
7. 8. 2018
Týden.cz
10. 9. 2018
Deník
10. 9. 2018
Právo
21. 3. 2019
Divadelni-noviny.cz
20. 3. 2019
Divadlo.cz
19. 3. 2019
Týden.cz
19. 3. 2019
Budejckadrbna.cz
24. 3. 2019
Rozhlas.cz
26. 3. 2019
Jihoceskykalendar.cz
27. 3. 2019
Klasikaplus.cz
27. 3. 2019
Musical-opereta.cz
27. 3. 2019
MF dnes
29. 3. 2019
Scéna.cz
28. 3. 2019
Rozhlas.cz
28. 3. 2019
MF dnes
1. 4. 2019
Jiznicechy.cz
29. 3. 2019
Deník.cz
29. 3. 2019
Kulturne.com
1. 4. 2019
Tanecnimagazin.cz
1. 4. 2019
Aplausin.cz
6. 4. 2019
Deník
6. 4. 2019
Divadelni-noviny.cz
5. 4. 2019
Zakulturou.cz
2. 4. 2019
Super.cz
30. 4. 2019
Divadelní noviny
14. 5. 2019
Aplausin.cz
11. 9. 2019
Deník
18. 9. 2019
Musical.cz
24. 9. 2019
Ceskatelevize.cz
2. 10. 2019
MF dnes
23. 12. 2019
Klasikaplus.cz
29. 12. 2019
Svobodné noviny na internetu
2.3.2020
 
Hudební nastudování Martin Peschík
Choreografie Lukáš Vilt
Light design Petr Baštýř
Sbormistr Martin Veselý
Sbormistryně DPS Jitřenka Elvíra Gadžijeva
Asistent choreografie Béla Kéri Nagy
Asistentka režie Barbora Šanderová
Představení řídí Michaela Freudenschussová

 
Délka / 150 minut s přestávkou
Pondělí
5. 12. 2022
19:00 DK Metropol České Budějovice obsazení rezervovat
Pátek
30. 12. 2022
19:00 DK Metropol České Budějovice obsazení rezervovat

Uvádíme v českém znění s anglickými titulky.

Upozorňujeme diváky, že v představení zazní výstřely.

Chcete o inscenaci vědět víc? Zajděte si na náš lektorský úvod. Začínáme půl hodiny před představením v předsálí DK Metropol. Vstup na lektorské úvody je zahrnut v ceně vstupenky.



Více...
Z vašich ohlasů

Evita, 17. 2. 2022

Rozhodně spokojenost. Funguje to vše prakticky od začátku do konce, má to výbornou energii a správné tempo. Neviděl sem žádné slabší místo. Velmi dobře sehraná company, hromadné scény mají povedenou choreografii a svoji sílu. Samotný příběh působí jak má, emoce zasáhne vcelku spolehlivě. V titulní roli výborná M. Štiková (Gemrotová), je správně kouzelná, charismatická a pěvecky na jedničku. Vedle ní též neméně dobrý L. Randák jako Che, který opravdu nijak nezklamal. Celkově hodně vydařený muzikál, na který se určitě vyplatí zajet do Budějic podívat. 80 % (Jan Pařízek, i-divadlo.cz)
Jan Pařízek

Evita, 5. 10. 2021

Přestože jsem viděl budějovickou Evitu již potřetí, i tentokrát jsem nevyšel z údivu a každičký okamžik představení jsem byl naplněn citem, který proudil jak z pódia, tak z orchestřiště, cit a úžasná energie. Nezapomenutelné okamžiky, lásky, štěstí, smutku, bolesti, hrdosti, to vše a ještě něco více, něco nepopsatelného. Krásu prvního svítání jsem nezažil, ale věřím, že Evita se mu více než vyrovná. Hrdě přiznám, oplakal jsem to dojetím, od začátku do konce. Děkuji, přijdu zas :)
Petr Piech

Evita, 20. 2. 2020

Evita byla výborná! S Míšou Noskovou v roli Evity jsem prožívala každý okamžik, byla nádherná a ještě skvěle zpívala. Na konci jsem brečela, bylo to krásně vygradované a během poslední písně působila Míša úplně jako zjevení. Výborně zvládla dynamiku a náboj celé skladby. Nesmím ale zapomenout ani na skvělého Lukáše Adama. Lukáš ani jednou nezaváhal a byl vlastně takovým motorem celého představení, posouval ho dál, pořád někde poskakoval a bylo ho všude plno. Muzikálu ale ubíral na kráse zvuk, který podle mě nebyl úplně dobře zvládnutý. 90 %
Majdin_kulturní_svět, i-divadlo.cz

Evita, 6. 1. 2020

Reaguji na představení z 30.12.2019 - moc hezky zpracované a odehrané představení, které mě však kazilo "asi" špatné nazvučení v první polovině, kdy uprostřed hlediště, kde jsem cca seděl, nebylo až tak dobře rozumět a zpěv, hlavně ve vyšších polohách, se ztrácel. V druhé polovině jakoby mávnutím proutku vše v pořádku a krásný zážitek. Orchestr hrál úžasně. Děkuji za pěkný, předsilvestrovský zážitek.   
Petr Nosek

Evita, 30. 12. 2019

Úžasný, strhující zážitek! Od prvních tónů až po poslední přídavek samotného orchestru (když už byly vlastně všichni v šatnách, prostě si ještě orchestr zahrál pár písniček jen tak pro radost - úžasné). Hodnocení 100%!
Patrik Sainer

Evita, 8. 4. 2019

Děkuji všem zúčastněným za tuhle podívanou! Lukáš Adam jako CHE tahounem představení. Skvělé výkony M. Noskové, J. Škarky, M. Danielové,... a vlastně všech ostatních z velmi bohaté company. Představení má velkou přednost v podobě relativně jednoduché a přesto velmi funkční scény Ondřeje Zichy. Místy trochu zlobilo ozvučení, ale to na výsledném dojmu z této skvěle zrežírované záležitosti moc neubírá. 100 %
MartinB, i-divadlo.cz

Evita, 8. 4. 2019

Michaela Gemrotová působí jako zjevení. Bravo!!!! A hlavně za ni toto hodnocení. 90 %
Bourac iluzi, i-divadlo.cz

Evita, 1. 4. 2019

Přátelé, dovolte mi pár subjektivních dojmů z nového nastudování v Českých Budějovicích… Jihočeské inscenaci můžu jako náročný divák vytknout mnohé, ale celkový verdikt? Jeďte! Jeďte okamžitě, jak ulovíte vstupenky, mimochodem neskutečně cenově výhodné. Lepší provedení v Česku nebylo bezmála dvacet let a některé parametry představení jsou jednoduše světové, ať už je řeč o početné company anebo skvostných kostýmech. Trumfem premiéry byla Michaela Gemrotová. Věřím, že i Michaela Nosková ze sebe vydá maximum, ale Gemrotová došla Olympu téhle těžké role. Na rozdíl od jiných představitelek Evity nemusí výšky tlačit či se jim vyhýbat, nekřičí, jalově neexhibuje, je jí perfektně rozumět. A hlavně nezapomíná hrát, veršům dává výraz, písně graduje jemně, ale přesně. Možná je křehčí než reálný předobraz politické kolotočářky, ale to není na škodu. Zvědaví na zápory nastudování? Hlučné a téměř zbytečné přestavby scény účinkujícími během některých písní (divák stejně musí přistoupit na hru, že lešení je vším), zejména v první půlce málo vytažená hudba (chtělo by to poštelovat nazvučení orchestru), druhé české přebásnění (stále tápu, v jakém hnutí mysli se z obratu „you must love me“ může stát otázka „měl jsi mě rád, vůbec kdy rád?“), překvapivé nevyznění některých scén, které v Evitě obvykle ční (třeba vtipu s admirálem, ale i jiných). Celkovou režii však rád chválím. I diváci, kteří už tenhle muzikál znají, uvidí něco nového. Včetně chytrého přesunutí přestávky… Ale to napovídám příliš, udělejte si výlet na jih! Stojí to za to!
Pavel Frčka, autor fan-webu evita.nazory.cz

Evita, 1. 4. 2019

Dokonalost sama. Míša Gemrotová je jako Evita perfektní. Od začátku do konce nezaváhala, roli si užívala a bylo to vidět. Nastudování se mi líbí víc než to ve Studiu. Občas bylo trochu rušivým elementem mnoho vjemů na tak malé scéně - ale to se dá odpustit. Efektní choreografie, krásné kostýmy, promptní režie a hlavně výkon hlavní představitelky dělají z tohoto muzikálu nezapomenutelný zážitek. Rozhodně doporučuji! 100 %
RaB, i-divadlo.cz