Příběh, odehrávající se po válce ve francouzské čtvrti New Orleansu, sleduje hluboce niterný život citlivé a iluzí plné Blanche DuBoisové, přijíždějící navštívit svou vitální sestru Stellu, která se provdala za primitivního hrubce Stanleyho Kowalského. Ve chvíli, kdy si žena poznamenaná smrtí homosexuálního manžela myslí, že našla štěstí v novém vztahu, dojde ke zborcení veškerých iluzí.
Choreograf a režisér Libor Vaculík si často vybírá pro taneční zpracování zdánlivě nerealizovatelné činoherní předlohy (Valmont, Slečna Julie, Petrolejové lampy). S naším souborem taneční „řečí“ tentokrát převypráví psychologické drama Tramvaj do stanice Touha na motivy stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse z roku 1947 (o rok později byla oceněna Pulitzerovou cenou a v roce 1951 zfilmována Eliou Kazanem s Vivien Leigh a Marlonem Brandem). Na hudbu světoznámého estonského skladatele Arva Pärta a v hudební režii Petra Maláska vznikne komorní inscenace oscilující na pomezí tanečního divadla a činohry. Libor Vaculík nechce diváky šokovat výpravným dílem, ale naopak, jak je u něho zvykem, se chce zaměřit na jemné, citlivé vykreslení jednotlivých charakterů postav. Kostýmy navrhl renomovaný kostýmní výtvarník Roman Šolc a scénu vytvoří Radek Honc.
V Tramvaji do stanice Touha zazní fragmenty z následujících Pärtových skladeb:
Žalm pro smyčcový orchestr, Sarah Was Ninety Years Old, Symfonie č. 3 a 4, Spiegel im Spiegel, Festina Lente, Wenn Bach Bienen gezüchtet hätte, Fratres pro housle a klavír a Fratres pro smyčcový orchestr a perkuse, Tabula Rasa, Ein Wallfahrtslied, Trisagion pro smyčcový orchestr a Silouan´s Song.
Práva k dílům Arvo Pärta zastupuje Universal Edition AG, Vienna a Edition Peters Ltd, pro Českou republiku DILIA, divadelní, literární, audiovizuální agentura, z.s.
Upozorňujeme diváky, že v představení zazní výstřel.