Rigoletto

Giuseppe Verdi

romantická opera premiéra: 27. 9. 2012 derniéra: 2. 3. 2014 počet repríz: 18

Nesmrtelné dílo vrcholného představitele romantického hudebního dramatu vzniklo podle námětu slavné tragédie Victora Huga Král se baví. 

Dokumenty
Plakát k představení
foto Richard Nowak / design Marek Vácha
Tisková zpráva
Z médií
Nejlepsi-adresa.cz
25. 9. 2012
MF dnes
27. 9. 2012
Deník
27. 9. 2012
Deník
27. 9. 2012
Týdeník Budějovicko
26. 9. 2012
Harmonie
12/2012
Operaplus.cz
22. 1. 2013
Nejlepsi-adresa.cz
22. 1. 2013
Právo
25. 1. 2013
Divadelní noviny
22. 1. 2013
Operaplus.cz
5. 2. 2013
Operaplus.cz
5. 2. 2013
MF dnes
6. 2. 2013
Nejlepsi-adresa.cz
6. 2. 2013
MF dnes
7. 2. 2013
Deník
7. 2. 2013
Divadelni-noviny.cz
7. 2. 2013
Právo
8. 2. 2013
Týdeník Budějovicko
6. 2. 2013
Divadelní noviny
19. 2. 2013
Hudební rozhledy
březen 2013, kráceno
Deník
19. 3. 2013
Rozhlas.cz
6. 2. 2013
Divadelní noviny
14. 5. 2013
Deník.cz
9. 1. 2014
Deník.cz
4. 3. 2014
 
Hudební nastudování Mario De Rose
Scéna a kostýmy Jana Zbořilová
Sbormistr Josef Sychra
Pohybová spolupráce Jaroslava Leufenová
Asistent režie Jan Štěch
Představení řídí Zdeňka Dubská

 

O jeho okamžitý úspěch se zasloužila nejen Verdiho geniální hudba, schopná několika takty vyjádřit celou lidskou duši, její touhy, smích i pláč, ale zároveň strhující příběh otcovské lásky, milostné vášně i krvavé pomsty. Příběh člověka, který dobře ví o nesprávnosti svého počínání a proto hluboce prožívající kletbu, která padla na jeho hlavu.



foto Petr Neubert



Z vašich ohlasů

Rigoletto, 22. 1. 2014

Dobry den, uzasna opera Rigoletto me tak ohromila, ze uvazuji navstivit predstaveni jeste jednou. Jeste jednou tleskam.....
Petra Bjelová

Rigoletto, 20. 3. 2013

Rigoletto 19. 3. 2013 JD - hlediště se setmí, dirigent se ujímá taktovky, tóny předehry přechází přes hlavní oponu do děje. Představení ověnčené uznáním na letošní přehlídce v Praze začíná....na scénu majestátně vstupuje Vévoda mantovský-jeho výstup, po prvních tónech se otáčím na svoji ženu, ona na mne v údivu, co to je? Nejdříve mne napadla indispozice, jsou přece chřipky a ty se tenorům nevyhýbají, jen si říkám to vážně nestojíme vedení opery-uměleckému dozoru za to, aby před představením předstoupil před publikum s omluvou to by jistě pochopilo. První pól. výše popsanému výkonu pod velmi dobrou úroveň opery JD. Druhá polovina byla úplně z jiného soudku (domníval jsem se, že v zákulisí byl přivolán lékař a provedl obstřik hlasivek, protože tenor se rozzpíval do slušné kvality, bez chyb. Až po představení jsem se dozvěděl, že to byla tréma ............................. na to potřebujeme hosta??? Všichni ostatní bezvadní,oceněni poprávu dlouhotrvajícím potleskem.Jedna opona za druhou.Jen hlediště by se mohlo rozsvítit v začátku děkovačky,aby jste viděli nás vděčné diváky-nebojte,že utečeme,jsme s Vámi rádi...  
Emilián Vaněk

Rigoletto, 30. 1. 2013

Chtěl bych reagovat na kritiku paní R. Hrdinové a říci, že nikdo z orchestru JD při představení opery Rigoletto nepociťoval neklid ani rozkolísanost. Dirigent Mario de Rose je skutečný znalec Verdiho díla a jestli někdo nejlépe rozumí Verdiho partituře, tak je to právě on.  
O. kovář, člen orchestru JD

Rigoletto, 23. 1. 2013

V neděli jsem měla možnost (spolu s dalšími diváky) prožít opravdový hudební svátek – představení Rigoletta českobudějovické opery mi nabídlo nečekaný zážitek, stal se ten zázrak, kvůli kterému milovníci opery do divadla chodí – od prvního výstupu pana Beňa nás proud hudby unášel bezpečně, krásné hlasy, vynikající výkony VŠECH (paní Šrejma Kačírková byla božská, zpěvem i projevem, pan Beň také – lidé jim aplaudovali, volali; pan Kim se rozezpíval a ve třetím jednání oslnil bezchybným výkonem a čistými výškami); když jsem ve třetím jednání poslouchala známý kvartet, úplně mě mrazilo, bylo to dokonalé!. Diváci šli s představením, na konci opravdu bouřlivě aplaudovali, nikdo nemizel do šaten, a to nebývá v ND zvykem. Děkuji opernímu domu z Českých Budějovic za tento nezapomenutelný večer, šla jsem domů jak na křídlech… Viděla jsem kromě Nabucca všechna představení v rámci tohoto festivalu a podle mne byl Rigoletto nejlepší, bylo to vyvrcholení festivalu.
oskarina / z Opera plus

Rigoletto, 23. 1. 2013

Dobrý den, rád bych Vám sdělil, že ze 7 shlédnutých festivalových představení Opera 2013 se mi Vaše představení Rigoletta líbilo nejvíc. Jen bych zareagoval na názor Heleny Havlíkové v Opera plus z dnešního dne: Slabinou festivalového představení ale bylo podobně jako v Krumlově hudební nastudování. Tempa dirigenta (a hudebního ředitele budějovického divadla) Maria De Rosesólistům a souhře nepomáhala. S tímto hodnocením naprosto nesouhlasím. Dirigent zaslouží nejvyšší uznání za to, že operu nastudoval celou beze škrtů a ukázal, že to divadelnímu provedení není nikterak na újmu, ale naopak. Nevím také, čím měl dirigent škodit sólistům a souhře? Bylo to (nejen) po hudební stránce vynikající představení. Srdečně gratuluji!  
Milan Pospíšil

Rigoletto, 21. 1. 2013

Gratuluji ke skvělému představení na festivalu Opera 2013.  
Lukáš Burda

Rigoletto, 30. 11. 2012

Dne 27.11. 2012 jsme s kamarádkami navštívily Verdiho operu "Rigoletto" V titulní roli zazářil excelentní barytonista Alexandr Beň. Jeho pěvecký i herecký výkon byl naprosto dokonalý. Líbila se nám také Yukiko Šrejmová, která ztvárnila Gildu. I ostatní sólisté byli výborní. Perfektně zahrál orchestr pod taktovkou Maria De Rose. Děkujeme všem za skvělý umělecký zážitek a těšíme se na další operní představení Jihočeského divadla.  
Jiřina S.

Rigoletto, 4. 10. 2012

Vážený pane doktore Čutko, velice si vážím Vašeho zájmu o naši operu a jsem rád, že si všímáte i uměleckého posunu ansámblu.Věřte ale, že part Rigoletta je tak náročný , že není v silách jediného zpěváka jej nastudovat, nazkoušet a k tomu všemu zazpívat tuto titulní roli ve dvou po sobě jdoucích premiérách. Nehledě na vyjímečně náročný provoz při sérii představení na OH v Českém Krumlově. Alternace, zvláště u těch větších rolí, je tedy prostě nezbytná. Saša Beň má podle mého názoru v Pavlu Klečkovi velice dobrého alternanta. Těším se na setkání s Vámi i Vaší rodinou při našich dalších představeních.  
Miloslav Veselý - šéf opery JD

Rigoletto, 1. 10. 2012

Vážení, 28. 9. 2012 jsme se zúčastnili premiéry Verdiho Rigoletta na scéně Jihočeského divadla. Nové nastudování pod vedením Maria De Rose a v režii Jany Kališové se sólistou Alexandrem Beněm, Rafaelem Alvarezem, Yukiko Kinjo Šrejmovou, Josefem Škarkou, Alešem Voráčkem a dalšími interprety. Představení v nás zanechalo nazapomenutelný dojem a můžu říci, že vedle tradiční hvězdy opery Jihočeského divadla, pana Beně, kterého jsem viděl již v jeho 3 inscenacích Rigoletto v letech 1994, 2002 a 2012, mne zaujalo zejména vedení orchestru vynikajícího dirigenta pana De Rose a i výkony dalších sólistů. A také orchestr Jihočeského divadla, který již podruhé - po dříve uvedených Komediantech - objevil své již dříve objevené možnosti. Pouze náročný milovník opery může být potěšen tak, jako naše rodina a přátelé. Již se těším na další představení. Věřím, že Alexandr Beň sám může provést všechny představení opery bez alternace, aby se Jihočeské divadlo odvděčilo věrným divákům, o které chce bojovat. S obdobnými představeními budou jistě všichni diváci ochotni jít i "na Prahu".
Čutkovi