Rigoletto, 22. 1. 2014
Dobry den, uzasna opera Rigoletto me tak ohromila, ze uvazuji navstivit predstaveni jeste jednou. Jeste jednou tleskam.....
Petra Bjelová
Rigoletto, 20. 3. 2013
Rigoletto 19. 3. 2013 JD - hlediště se setmí, dirigent se ujímá taktovky, tóny předehry přechází přes hlavní oponu do děje. Představení ověnčené uznáním na letošní přehlídce v Praze začíná....na scénu majestátně vstupuje Vévoda mantovský-jeho výstup, po prvních tónech se otáčím na svoji ženu, ona na mne v údivu, co to je? Nejdříve mne napadla indispozice, jsou přece chřipky a ty se tenorům nevyhýbají, jen si říkám to vážně nestojíme vedení opery-uměleckému dozoru za to, aby před představením předstoupil před publikum s omluvou to by jistě pochopilo. První pól. výše popsanému výkonu pod velmi dobrou úroveň opery JD. Druhá polovina byla úplně z jiného soudku (domníval jsem se, že v zákulisí byl přivolán lékař a provedl obstřik hlasivek, protože tenor se rozzpíval do slušné kvality, bez chyb. Až po představení jsem se dozvěděl, že to byla tréma ............................. na to potřebujeme hosta??? Všichni ostatní bezvadní,oceněni poprávu dlouhotrvajícím potleskem.Jedna opona za druhou.Jen hlediště by se mohlo rozsvítit v začátku děkovačky,aby jste viděli nás vděčné diváky-nebojte,že utečeme,jsme s Vámi rádi...
Emilián Vaněk
Rigoletto, 30. 1. 2013
Chtěl bych reagovat na kritiku paní R. Hrdinové a říci, že nikdo z orchestru JD při představení opery Rigoletto nepociťoval neklid ani rozkolísanost. Dirigent Mario de Rose je skutečný znalec Verdiho díla a jestli někdo nejlépe rozumí Verdiho partituře, tak je to právě on.
O. kovář, člen orchestru JD
Rigoletto, 23. 1. 2013
V neděli jsem měla možnost (spolu s dalšími diváky) prožít opravdový hudební svátek – představení Rigoletta českobudějovické opery mi nabídlo nečekaný zážitek, stal se ten zázrak, kvůli kterému milovníci opery do divadla chodí – od prvního výstupu pana Beňa nás proud hudby unášel bezpečně, krásné hlasy, vynikající výkony VŠECH (paní Šrejma Kačírková byla božská, zpěvem i projevem, pan Beň také – lidé jim aplaudovali, volali; pan Kim se rozezpíval a ve třetím jednání oslnil bezchybným výkonem a čistými výškami); když jsem ve třetím jednání poslouchala známý kvartet, úplně mě mrazilo, bylo to dokonalé!. Diváci šli s představením, na konci opravdu bouřlivě aplaudovali, nikdo nemizel do šaten, a to nebývá v ND zvykem. Děkuji opernímu domu z Českých Budějovic za tento nezapomenutelný večer, šla jsem domů jak na křídlech…
Viděla jsem kromě Nabucca všechna představení v rámci tohoto festivalu a podle mne byl Rigoletto nejlepší, bylo to vyvrcholení festivalu.
oskarina / z Opera plus
Rigoletto, 23. 1. 2013
Dobrý den, rád bych Vám sdělil, že ze 7 shlédnutých festivalových představení Opera 2013 se mi Vaše představení Rigoletta líbilo nejvíc. Jen bych zareagoval na názor Heleny Havlíkové v Opera plus z dnešního dne: Slabinou festivalového představení ale bylo podobně jako v Krumlově hudební nastudování. Tempa dirigenta (a hudebního ředitele budějovického divadla) Maria De Rosesólistům a souhře nepomáhala. S tímto hodnocením naprosto nesouhlasím. Dirigent zaslouží nejvyšší uznání za to, že operu nastudoval celou beze škrtů a ukázal, že to divadelnímu provedení není nikterak na újmu, ale naopak. Nevím také, čím měl dirigent škodit sólistům a souhře? Bylo to (nejen) po hudební stránce vynikající představení. Srdečně gratuluji!
Milan Pospíšil
Rigoletto, 21. 1. 2013
Gratuluji ke skvělému představení na festivalu Opera 2013.
Lukáš Burda
Rigoletto, 30. 11. 2012
Dne 27.11. 2012 jsme s kamarádkami navštívily Verdiho operu "Rigoletto"
V titulní roli zazářil excelentní barytonista Alexandr Beň. Jeho pěvecký i herecký výkon byl naprosto dokonalý. Líbila se nám také Yukiko Šrejmová, která ztvárnila Gildu. I ostatní sólisté byli výborní. Perfektně zahrál orchestr pod taktovkou Maria De Rose.
Děkujeme všem za skvělý umělecký zážitek a těšíme se na další operní představení Jihočeského divadla.
Jiřina S.
Rigoletto, 4. 10. 2012
Vážený pane doktore Čutko,
velice si vážím Vašeho zájmu o naši operu a jsem rád, že si všímáte i uměleckého posunu ansámblu.Věřte ale, že part Rigoletta je tak náročný , že není v silách jediného zpěváka jej nastudovat, nazkoušet a k tomu všemu zazpívat tuto titulní roli ve dvou po sobě jdoucích premiérách. Nehledě na vyjímečně náročný provoz při sérii představení na OH v Českém Krumlově.
Alternace, zvláště u těch větších rolí, je tedy prostě nezbytná. Saša Beň má podle mého názoru v Pavlu Klečkovi velice dobrého alternanta.
Těším se na setkání s Vámi i Vaší rodinou při našich dalších představeních.
Miloslav Veselý - šéf opery JD
Rigoletto, 1. 10. 2012
Vážení,
28. 9. 2012 jsme se zúčastnili premiéry Verdiho Rigoletta na scéně Jihočeského divadla. Nové nastudování pod vedením Maria De Rose a v režii Jany Kališové se sólistou Alexandrem Beněm, Rafaelem Alvarezem, Yukiko Kinjo Šrejmovou, Josefem Škarkou, Alešem Voráčkem a dalšími interprety. Představení v nás zanechalo nazapomenutelný dojem a můžu říci, že vedle tradiční hvězdy opery Jihočeského divadla, pana Beně, kterého jsem viděl již v jeho 3 inscenacích Rigoletto v letech 1994, 2002 a 2012, mne zaujalo zejména vedení orchestru vynikajícího dirigenta pana De Rose a i výkony dalších sólistů. A také orchestr Jihočeského divadla, který již podruhé - po dříve uvedených Komediantech - objevil své již dříve objevené možnosti. Pouze náročný milovník opery může být potěšen tak, jako naše rodina a přátelé. Již se těším na další představení. Věřím, že Alexandr Beň sám může provést všechny představení opery bez alternace, aby se Jihočeské divadlo odvděčilo věrným divákům, o které chce bojovat. S obdobnými představeními budou jistě všichni diváci ochotni jít i "na Prahu".
Čutkovi