Eliška Weissová

mezzosoprán / Hosté Jihočeského divadla

Eliška Weissová vystudovala zpěv na Konzervatoři v Brně a na pražské Akademii múzických umění u René Tučka. Absolvovala rovněž mistrovské kurzy u Naděždy Kniplové a Petera Dvorského. S úspěchem se zúčastnila několika pěveckých soutěží, např. Mezinárodní pěvecké soutěže Emy Destinnové v Českých Budějovicích, Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech, Queen Sonja Competition v Oslu, soutěž Mikuláše Schneidera-Trnavského, Competizione dell’opera v Drážďanech nebo soutěž Borise Christoffa v Sofii. Od roku 2006 působila jako stálý host opery v Olomouci, Plzni, Ústí nad Labem, Opavě a Košicích, kde nastudovala Florence (Britten: Albert Herring), Bertu (Rossini: Lazebník sevillský), Káču (Dvořák: Čert a Káča), Verdiho Maddalenu (Rigoletto) a Ulriku (Maškarní ples). V Divadle J. K. Tyla v Plzni zpívala Verdiho Azucenu (Trubadúr), Amneris (Aida) a Fenenu (Nabucco), Pucciniho Kněžnu (Sestra Angelica), role Archanděla Gabriela a Kovářovy dcery (Martinů: Hry o Marii), Ježibabu (Dvořák: Rusalka), Stařenku Buryjovku (Janáček: Její pastorkyňa) a Ciecu (Ponchielli: La Gioconda). Pro Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě nastudovala role Matky Husy (Stravinskij: Život prostopášníka), Věštkyně (Prokofjev: Ohnivý anděl) a Hraběnky z Coigny (Giordano: Andrea Chénier). V Národním divadle v Brně se představila jako Verdiho Fenena a Amneris. V Opeře Národního divadla v Praze vystupuje např. jako Rychtářka (Její pastorkyňa), Mozartova Třetí dáma (Kouzelná flétna) a Marcellina (Figarova svatba). Se souborem Opery ND absolvovala několik zahraničních zájezdů (Japonsko, Itálie). Na svém repertoáru má dále Suzuki (Puccini: Madama Butterfly), Olgu (Čajkovskij: Evžen Oněgin), Evu (Martinů: Veselohra na mostě), Didonu (Purcell: Dido a Aeneas) nebo Ljubašu (Rimskij-Korsakov: Carská nevěsta). V zahraničí hostovala v irském Wexfordu v roli Martinky (Smetana: Hubička), ve francouzské Opéra de Rennes, Opéra-Théâtre de Limoges a Grand-Théâtre de Reims v roli Kostelničky (Janáček: Její pastorkyňa) a v Opéra de Rennes také v roli Rossweisse (Wagner: Valkýra) a Ulriky (Verdi: Maškarní ples), ve Slovinském národním divadle zpívala Cizí kněžnu a Ježibabu (Dvořák: Rusalka). Eliška Weissová věnuje velkou pozornost také koncertní činnosti.



Její pastorkyňa / Eliška Weissová, Peter Paleček, Josef Moravec, Dagmar Volfová, Kateřina Špilauer Hájovská / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Eliška Weissová / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Peter Malý, Eliška Weissová / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Eliška Weissová, Aleš Voráček / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Kateřina Špilauer Hájovská, Eliška Weissová, Titusz Tóbisz / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Kateřina Špilauer Hájovská, Eliška Weissová, Josef Moravec / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Lucie Kašpárková, Eliška Weissová / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Kateřina Špilauer Hájovská, Eliška Weissová / foto Michal SiroňTrubadúr / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Eliška Weissová / foto Michal SiroňTrubadúr / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Lázaro Calderón, Eliška Weissová / foto Michal SiroňTrubadúr / Eliška Weissová, Lázaro Calderón / foto Michal SiroňEliška Weissová / foto Petr Zikmund
Eliška Weissová / Z vašich ohlasů

Její pastorkyňa, 19. 3. 2018

  Eliška je skvela!
Judita Hessova

Trubadúr, 16. 3. 2017

Dne 14. března jsme měly možnost shlédnout operu Trubadúr. Byl to pro nás krásný večer a hluboký zážitek. Děkujeme tímto všem tvůrcům, ze všeho nejvíce pak Elišce Weissové a Alexandru Beňovi za jejich výkony.
Jaroslava Kubátová a Zdeňka Kasková

Trubadúr, 30. 1. 2017

Dne 23.1.jsme měly tu čest shlédnout představení Trubadúr. Já i mé kolegyně jsme byly celkovým zpracováním této opery naprosto nadšené. Velmi působivé bylo uspořádání scény a  její proměny přímo před diváky, i skvělá choreografie, jež vytvářela nádherné obrazy. Pěvecké výkony byly naprosto exkluzivní, velmi nás zaujal antický sbor, dále pak například  Lázaro Calderón jako představitel Manrica, Jana Šafář Doležílková v roli Leonory, Alexandr Beň i úžasná Eliška Weissová v emotivní roli Azuceny. Nádherná klasická opera v jemně moderním pojetí. Opravdu skvělý kulturní zážitek!
Ž. J.

Trubadúr, 25. 1. 2017

Bravurní režie, scéna i kostýmy! Skvělé využití (herecky i pěvecky velmi silného) sboru k dotváření scény! Naštěstí se nenaplnila přirozená obava, že po předchozí skvělé a nadčasové inscenaci Aidy (diváky rozporuplně přijímané) bude snaha o větší doslovnost a o v kostýmech a scénografii ryze romantickou podívanou... Naopak, nic nemohlo "ducha doby" a příběh vystihnout lépe, než právě toto zpracování!!!! Z obou premiér nás ze sólistů nadchli zejména Alexandr Beň (který ostatně zářil v každé roli, kterou v JČD ztvárnil...), Eliška Weissová (zde debutující?), Josef Škarka a velmi příjemným projevem pěveckým i hereckým Vladimíra Malá...
P. H.

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Jméno a příjmení:

Kontakt:

Ohlas:

Kontrola proti robotům: Součet 9610 + 10 je: