René Šmotek

herec / Činohra
 

/ Repertoár - archiv

19. 9. 2020
20. 2. 2020
28. 11. 2019
8. 3. 2019
26. 10. 2018
6. 6. 2018
23. 2. 2018
10. 2. 2017
11. 11. 2016
27. 10. 2016
19. 2. 2016
13. 11. 2015
11. 6. 2015
16. 1. 2015
7. 11. 2014
7. 6. 2012
6. 6. 2008
René Šmotek / Z médií
Ostravan.cz
17. 7. 2018
Ostravan.cz
20. 12. 2019
Český rozhlas Ostrava
16. 3. 2022

Je absolventem ostravské konzervatoře. Už během studií hostoval v Divadle Petra Bezruče a v Národním divadle moravskoslezském, patří k zakládajícím osobnostem proslulé Komorní scény Aréna v Ostravě.
Spolupracuje s ostravským studiem České televize a objevil se v řadě televizních inscenací a filmů (Deník Ostravaka, Šumná města, Bakaláři aj.), zahrál si i ve francouzském životopisném filmu Balzac (1999), kde titulní roli ztvárnil Gérard Depardieu. Z jeho českých filmů jmenujme Želary, 3 sezóny v pekle a Sedm dní. Dva a půl roku také moderoval každou neděli a pondělí večer svéráznou předpověď počasí na TV Barrandov Jak bude.



René Šmotek / program
Pátek
2. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Sobota
3. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Neděle
4. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Úterý
6. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Středa
7. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Čtvrtek
8. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Pátek
9. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Sobota
10. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Neděle
11. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Úterý
13. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Středa
14. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Čtvrtek
15. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Pátek
16. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Sobota
17. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Neděle
18. 6. 2023
21:30 Dracula Otáčivé hlediště Český Krumlov
Středa
13. 9. 2023
19:00 Společenstvo vlastníků Divadlo venku Rezervovat
Čtvrtek
14. 9. 2023
19:00 Společenstvo vlastníků Divadlo venku Rezervovat
Pondělí
16. 10. 2023
19:00 Společenstvo vlastníků Divadlo venku Rezervovat
Společenstvo vlastníků/Jakub Koudela, Věra Hlaváčková, René Šmotek/foto Alexandr HudečekSpolečenstvo vlastníků/Natália Drabiščáková, René Šmotek/foto Alexandr HudečekSpolečenstvo vlastníků/Tomáš Drápela, Věra Hlaváčková, Natália Drabiščáková, René Šmotek/foto Alexandr HudečekZadržitelný vzestup Artura Uie / Dan Kranich, Tomáš Kobr, René Šmotek / foto Alexandr HudečekZadržitelný vzestup Artura Uie / D. Kranich, P. Oubram, R. Šmotek, D. Šisková, V.Švarc, T. Kobr / foto Alexandr HudečekElity / Natália Drabiščáková, René Šmotek / foto Alexandr HudečekElity / René Šmotek / foto Alexandr HudečekDracula / Otáčivé hlediště Český Krumlov / René Šmotek / foto Petr NeubertDracula / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Kamila Janovičová, René Šmotek / foto Petr NeubertPane, vy jste vdova! / René Šmotek, Věra Hlaváčková / foto Petr NeubertPane, vy jste vdova! / Jaroslava Červenková, René Šmotek, Jiří Untermüller, Věra Hlaváčková, Magdalena Kuntová, Tomáš Drápela / foto Petr NeubertPane, vy jste vdova! / René Šmotek / foto Petr NeubertPane, vy jste vdova! / Martin Hruška, Věra Hlaváčková, René Šmotek / foto Petr NeubertPane, vy jste vdova! / Teresa Branna, Pavel Oubram, René Šmotek, Magdalena Kuntová / foto Petr NeubertPane, vy jste vdova! / René Šmotek, Věra Hlaváčková / foto Petr NeubertPane, vy jste vdova! / Teresa Branna, Jan Dvořák, René Šmotek, Věra Hlaváčková / foto Petr Neubert
Více...
René Šmotek / Z vašich ohlasů

Společenstvo vlastníků, 5. 5. 2020

Autentické prostory kulturního domu Vltava, kde se skutečně konají schůze SVJ, mají jistě velký podíl na tom, že vznikla inscenace, která může směle konkurovat své pražské kolegyni. Nejvýraznějším kladem novinky M. Schlegelové je především herecká souhra celého souboru. Vyzdvihl bych pak výkony D. Bambasové a T. Kobra, jejichž slovní přestřelky jsou velice přesně timovány, nebo J. Untermüllera, který v celé své zrůdnosti vykreslil postavu obdivovatele starých estébáckých pořádků, či R. Šmotka. Jeho výstup, v němž postupně přechází z nebetyčné radosti z úmrtí matky k pláči, patří k nejemotivnějším chvílím představení. 80 %
Jiří Landa, i-divadlo.cz

11. 9. 2019

Po letech opět nahazuji Divadelní scénu Aréna, mou srdcovku již od gymplu. A ouha, kde je René Šmotek? - duše celého souboru. Se slzou v oku zjišťuji, že tady. To máte tam na jihu obrštěstí a panu herci přeji, ať stále září. Taky pamatuji jeho návštěvu u nás na gymplu, když nás zval. Jeho hlas, to je Bůh.
Petra Kovačíková

8. 6. 2019

Renému bylo 15 nebo 16 let. V domově mládeže ostravského učiliště probíhala jakási přehlídka zájmové umělecké činnosti. Stál jsem jako divák úplně vzadu a najednou slyším z malého pódia znít hlas, který jednoznačně dominoval svou artikulací, barvou a intonací. Nechápal jsem. Přece všichni zde vystupují bez mikrofonu, říkám si, tak proč jediný herec v amatérské scénce mikrofon má. Nedalo mi to a prodral jsem se dopředu. Tak jsem poznal skromného a zodpovědného kluka, tak začala jeho herecká dráha v rámci amatérského souboru, který vítězil na všech mládežnických divadelních přehlídkách, kterých se účastnil. A René spolu s Markem Cisovským, výraznou postavou ostravské Arény, byli jeho ústředními postavami.
Jiří Hort

Shakespeare v Hollywoodu, 31. 8. 2016

65% Režisérka hru inscenovala kdysi v DnV. Vstoupila tak podruhé do téže řeky a dle mého názoru se jedná o návrat vydařený. Hře, respektive nové inscenaci, napomohlo menší jeviště JD, v němž se vztahy mezi postavami i prožívané situace zintenzivněly, což přineslo i více humoru. Herecky mě oslovili R. Šmotek a T. Havlínek. Z inscenace překvapivě vystupují i dvě ženské postavy - Lydie v podání D. Verzichové, jež s citem pro míru ztvárnila prototyp přihlouplé subrety, a Louella Parsonsová, v níž J. Červenková vytvořila nepřehlédnutelnou osobnost jízlivé novinářky komentující společenské dění.
Jiří Landa, i-divadlo.cz

Shakespeare v Hollywoodu, 28. 4. 2016

Očima přísného divadelního kritika jsou tyhle Ludwigovy postmoderní námluvy s renesančním klasikem nepochybně záležitostí bez vyšších uměleckých ambic. Hře sice nechybí určitá míra sofistikovanosti – narážky na texty z různých Shakespearových her, tíživé téma umělecké nesvobody zprostředkované postavou Maxe Reinhardta nebo mixování reálných a imaginárních figur. Divák se nicméně může spolehlivě bavit i bez hlubších znalostí jak Shakespeara, tak detailů a jmen ze "zlaté éry Hollywoodu". Je to ale nutně na škodu kvalitě hry? Myslím, že v tomto případě ne – inscenace pro mě totiž bez problémů naplňuje kategorii oddychové komedie, která si zcela vědomě neklade vyšší cíle, ale zároveň neupadá do prvoplánové podbízivosti. "Atraktivní balení" hře zajišťují sevřená scéna nahrávající stylizaci do prostředí hollywoodských ateliérů, Fikejzova dobově padnoucí hudba a především (chtělo by se říct už tradičně) skvělé Kyptovy kostýmy. Oceňovat výkony herců znamená  pouštět se do vypisování telefonního seznamu, protože každý z nich dokázal své postavě "vybojovat" alespoň jeden úsměv vzbuzující výstup a zároveň se vyvarovat přílišného tlačení na pilu a přehrávání (snad tomuto riziku nepodlehnou ani při dalších reprízách). Jiří Untermüller jako obávaný Will Hays v průběhu děje velmi vyváženě přepíná výrazový projev mezi striktním a sarkastickým úředníkem a neodolatelně narcistním blouznivcem. Hlasově a vizuálně "čtyřjediný" Jan Dvořák suverénně zvládá nejen "chodící klišé" Jacka Warnera, ale i tři jeho bratry, jejichž telefonické rozmluvy mají patřičnou šťávu. René Šmotek, jehož postava má jako jediná i hlubší tragický nádech, úspornými gesty a lehkým akcentem sympaticky vykresluje Reinhardta jako skeptického, humorem vyzbrojeného Evropana uprostřed hollywoodské povrchnosti. Nastavenou retro-stylizaci hry dokonale ctí a výrazově naplňuje trio dámských postav: Olivie v křehce přirozeném podání Terezy Vítů, "vzorová" naivka Dany Verzichové i novinářka Jaroslavy Červenkové přesvědčivě zprostředkovávající nablýskanost i rutinu "velkého světa" filmu. Jednoznačnými králi představení jsou nicméně představitelé ústřední, perfektně sehrané dvojice. Viktor Limr si jako Oberon pohrává s tónem hlasu při každé své replice a jeho přesně dávkovaná ironie, gesta a smysl pro timing jsou naprosto vynikající. Tomáš Havlínek má energii a uvolněnost, které k postavě Puka nezbytně patří, a znovu prokazuje jednoznačný a přirozený komediální talent, který by mohl do budoucna s přehledem zužitkovat i v "opravdovém" Shakespearovi. Je zkrátka fajn vidět soubor činohry zas jednou v sehrané formě a v kusu, který by si snad mohl získat dlouhodobější zájem diváků. Díky za to.
Michal

Pryč z Mullingaru, 11. 3. 2016

Pryč z Mullingaru -dobrá inscenace,pochvala pro režii i dramaturgii.Ocenění zaslouží i René Šmotek.Paní Lenka Krčková předvedla vůbec nejlepší výkon,co jsem od ní viděl. Jestli to mělo být její rozloučení z JD-tak škoda.Snad se na zdejší divadelní scéně ještě objeví.
Karel Přibyl

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Jméno a příjmení:

Kontakt:

Ohlas:

Kontrola proti robotům: Součet 88 + 31 je: