Ivana Veberová

/ Opera
 

/ Repertoár - archiv

23. 7. 2021
7. 5. 2015
27. 9. 2013
Ivana Veberová / Z médií
Deník
14. 9. 2013
Operaplus.cz
31. 3. 2018

Na české operní scéně patří Ivana Veberová (nar. 1984) k nejzajímavějším pěvkyním. Navzdory jejímu mládí je repertoár této českobudějovické rodačky, absolventky pražské konzervatoře ve třídě prof. Denygrové, impozantní. Rolí Mařenky ve Smetanově Prodané nevěstě debutovala v Divadle J. K. Tyla v Plzni, kde následně (2006) získala stálé angažmá. Tato její "erbovní" úloha ji provází i nadále. V hudebním nastudování Olivera Dohnányiho a v režii Jany Kališové další inscenace Prodané nevěsty právě s Ivanou Veberovou slavnostně otevírala novou divadelní budovu v Plzni a následně - "za excelentní pojetí ústřední role" získala její představitelka divadelní Cenu Thálie pro rok 2014 v kategorii opera. Sytý mladodramatický soprán Ivany Veberové výborně "sluší" také Dvořákově Rusalce, Smetanově Libuši či Janáčkově Její pastorkyni, ze světových oper Verdiho Desdemoně (Otello) i Aidě, Cileově Adrianě Lecouvreur, Pucciniho Liu (Turandot) i Tosce, Ponchielliho Giocondě nebo Mascagniho Santuzze (Sedlák kavalír). Ze slohově odlišných mozartovských rolí má pěvkyně na svém kontě také Hraběnku ve Figarově svatbě a Donnu Elvíru v Donu Giovannim. Vystoupila rovněž v rozličných úlohách ruského operního repertoáru (Marina a Xenie v Borisi Godunovovi, Jaroslavna v Knížeti Igorovi, Agnes Sorel v Panně orleánské).

V rodných Českých Budějovicích se představila poprvé v roce 2013 v sérii představení koprodukční inscenace G. Pucciniho Tosca. Titulní role Verdiho Aidy (hudební nastudování Mario De Rose, režie Michal Lang) v podání Ivany Veberové slibuje opět mimořádný interpretační počin.



Tosca / Ivana Veberová, WeiLong Tao / foto Michal Siroň Tosca / Ivana Veberová / foto Michal Siroň Aida / Ivana Veberová / foto Michal SiroňAida / Ivana Veberová / foto Michal SiroňAida / Ivana Veberová / foto Michal Siroň
Ivana Veberová / Z vašich ohlasů

Aida, 12. 4. 2016

Vždy studentům říkám, že emoce jsou hybnou silou našich životů,našich činů. Hudbu mám ráda, opeře jsem doslova propadla, a tak se jako učitelka hudební výchovy na gymnáziu snažím, aby se s hudebním divadlem, nabitým emocemi,potkali i mí studenti.30.března jsme v rámci tzv. studentských střed navštívili Verdiho Aidu. Dovoluji si s časovým odstupem napsat několik slov, protože po představení se mi jich nedostávalo. Nezapomenu na fantastický, pěvecky jistý výkon Ivany Veberové v roli Aidy. Na její znělá pianissima, na její neokázalé herectví. Všechno jsem jí věřila! Při sborových scénách mě opravdu mrazilo! Díky režijnímu pojetí, jednoduché scéně a střídmým kostýmům jsem se tak trošku ocitla mimo čas a prostor. A obnažilo se ono téma střetávání malého lidského osudu s velkými dějinami. Ta tíha rozhodování, kterou všichni občas prožíváme. Ta tíha, kdy člověk jedná v rozporu s tím, co cítí. Nádherný zážitek! Děkuju. ...a ještě jedno poděkování - dramaturgovi opery JD, panu Františku Řihoutovi. Za jeho ochotu, vstřícnost a opravdový zájem o studenty při interaktivních prohlídkách JD a za možnost naslouchat mu a sdílet společnou lásku k opeře, k divadlu.
Šárka Kodýmová

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Jméno a příjmení:

Kontakt:

Ohlas:

Kontrola proti robotům: Součet 10 + 462 je: