Lázaro Calderón

/ Hosté Jihočeského divadla
 

/ Repertoár - archiv

14. 7. 2017
20. 1. 2017
16. 7. 2015
21. 2. 2014
7. 12. 2013
3. 8. 2012
Lázaro Calderón / Z médií
Právo
6. 12. 2013
Operaplus.cz
11. 12. 2013
MF dnes
17. 7. 2015
Deník
22. 7. 2015

Tenorista Lázaro Calderón si již získal pevnou pozici v operním a koncertním světě. Jeho debut v prestižní Carnegie Hall s Haydnovou Mší Za času války a debut v koncertní síni Avery Fisher Hall Lincolnova Centra s Mozartovým Requiem zaznamenaly velký úspěch a jasně vytyčily počátek jeho kariéry.
Calderón získal první cenu v kategorii Nejlepší italské árie v konkursu Národní rady District Metropolitan Opera v Portoriku. V roce 2010 byl finalistou výroční soutěže NYLOT. Ve svém repertoáru nastudoval role Vévody z Mantovy (Rigoletto), rytíře Des Grieuxe (Manon), Rodolfa (Bohéma), Edgarda (Lucie z Lammermooru), Romea (Romeo a Julie), Alfreda (Netopýr), Dona José (Carmen), Tebalda (Kapuleti a Montekové), Steuermanna (Bludný Holanďan), a Pinkertona (Madama Butterfly).
Další role jeho repertoáru zahrnují Ruggera v La Rondine, kterého ztvárnil v Sarasotské opeře, a roli Dona Luise de Haro v zarzuele El Barberillo de Lavapies, jejíž premiéra se konala v Portoriku. Lázaro Calderón je vášnivým příznivcem umění zarzuely, které se ve své koncertní činnosti pravidelně věnuje, a získává si tak srdce posluchačů ve své vlasti i v zahraničí.
V roce 2012 si Lázaro Calderón v kalifornském San José vysloužil vysoké uznání za svůj debut s Operou bravurou. Rovněž se mu dostalo nadšené kritiky za roli Riccarda Percyho v opeře Anna Bolena na scéně Opery In the Heights v Houstonu.
V průběhu své umělecké dráhy Lázaro Calderón spolupracoval s renomovanými režiséry a pěvci, například s Marcellem Giordanim, Titem Capobiancem, Anthonym Laciurou a Michaelem Scarolou. Spolupracoval rovněž s dirigenty Stevenem Crawfordem, Victorem DeRenzim, Enriquem Patronem de Rueda a Williem Anthonym Watersem.
V nedávné době Lázaro Calderón vystoupil na scéně Carnegie Hall s tenoristou Jonasem Kaufmannem a sopranistkou Angelou Gheorghiu v nastudování opery Adriana Lecouvreur.
V roce 2012 byl Lázaro Calderón pozván ke spolupráci v představení Lehárovy Veselé vdovy v Teatro de La Opera v Portoriku, kde pěvecky ztvárnil roli Camilla de Rosillon. Na podzim téhož roku se vrátil do Opery In the Heights při uvedení opery Kapuleti a Montekové v úloze Tebalda. Svůj program roku 2013 začal koncertem árií v Kolíně nad Rýnem. V létě poprvé ztvárnil úlohu Vévody v opeře Rigoletto na evropské scéně, a to na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově ve spolupráci s operou Jihočeského divadla.
Dalším debutem a vítaným přírůstkem repertoáru mladého tenoristy byla role Turiddu v Sedláku kavalírovi v Českých Budějovicích.
Letos v únoru byl pozván do Českých Budějovic, kde svůj francouzský repertoár rozšířil o úlohu Dona José, s Maestrem Mariem De Rose, který dirigoval orchestr Jihočeského divadla. V červnu 2014 uskutečnil svůj americký debut rolí Turiddu na scéně operního domu Maryland Lyric Opera. V lednu roku 2015 Lázaro Calderón poprvé vystoupil v pražském Národním divadle, a to opět ve veristické opeře Sedlák kavalír.Letos vystoupí na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově v opeře Carmen jako Don José.



Trubadúr / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Lázaro Calderón, Jana Šafář Doležílková, Krum Galabov / foto Michal SiroňTrubadúr / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Jana Šafář Doležílková, Lázaro Calderón / foto Michal SiroňTrubadúr / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Jana Šafář Doležílková, Lázaro Calderón / foto Michal SiroňTrubadúr / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Lázaro Calderón / foto Michal SiroňTrubadúr / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Lázaro Calderón, Eliška Weissová / foto Michal SiroňTrubadúr / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Krum Galabov, Lázaro Calderón & Naďa Kabelová / foto Michal SiroňTrubadúr / Jana Šafář Doležílková, Lázaro Calderón / foto Michal SiroňTrubadúr / Lázaro Calderón, Miguelangelo Cavalcanti / foto Michal SiroňTrubadúr / Eliška Weissová, Lázaro Calderón / foto Michal SiroňCarmen / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Lázaro Calderón, Jana Horáková Levicová / foto Michal Siroň 2015Carmen / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Lázaro Calderón, Yukiko Šrejmová Kinjo / foto Michal Siroň 2015Carmen / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Jana Horáková Levicová, Lázaro Calderón / foto Michal Siroň 2015Carmen / Otáčivé hlediště Český Krumlov / Jana Horáková Levicová, Lázaro Calderón / foto Michal Siroň 2015Carmen / Lázaro Calderón, Josef Moravec / foto Michal SiroňCarmen / Lázaro Calderón, Petra Perla Notová / foto Michal SiroňCarmen / Lázaro Calderón, Sandra Schwarzhaupt / foto Michal Siroň
Více...
Lázaro Calderón / Z vašich ohlasů

Trubadúr, 30. 1. 2017

Dne 23.1.jsme měly tu čest shlédnout představení Trubadúr. Já i mé kolegyně jsme byly celkovým zpracováním této opery naprosto nadšené. Velmi působivé bylo uspořádání scény a  její proměny přímo před diváky, i skvělá choreografie, jež vytvářela nádherné obrazy. Pěvecké výkony byly naprosto exkluzivní, velmi nás zaujal antický sbor, dále pak například  Lázaro Calderón jako představitel Manrica, Jana Šafář Doležílková v roli Leonory, Alexandr Beň i úžasná Eliška Weissová v emotivní roli Azuceny. Nádherná klasická opera v jemně moderním pojetí. Opravdu skvělý kulturní zážitek!
Ž. J.

Carmen, 3. 8. 2015

Navštívili jsme premiérové představení Carmen před „otáčkem“ v Č. Krumlově a byli jsme jejím provedením naprosto nadšeni. Pro jiné zaneprázdnění jsme se dostali k napsání ohlasu až opožděně a rovněž částečně vyprovokováni předcházejícími ohlasy kritizujícími toto provedení. Čtenáři tohoto příspěvku,  předcházející kritické ohlasy Michaely a Evy Kocurkové berte s velkou,  ale velkou rezervou. Carmen  na „otáčku“pod režijním zpracováním Jany Kališové bylo velmi zdařilé dílo, které patří do scény českokrumlovské zámecké zahrady, svěží, vtipné, odlehčené, moderně pojaté. Výborná scéna, naprosto jedinečné pěvecké ale i herecké výkony hlavních protagonistů Šárky Hrbáčkové a Lazara Calderóna  ale i dalších. Kritizované naturalistické a moderní pojetí, včetně příjezdů a odjezdů aut, opilecké výjevy v baru,  byly naopak velmi osvěžující, na druhé straně kompenzované romantickou vsuvkou scény z dětství  Carmen s pomeranči. Bylo to velmi zdařilé a osvěžující provedení, správně směrova  né do letního času krumlovské zámecké zahrady, které mělo za cíl diváky pobavit v uvolněné prázdninové náladě. Staromilcům doporučuji na klasické provedení zajet ve večerní róbě právě do Státní opery a ušetřit tak na vstupném na otáčko. Děkujeme dramaturgii, režisérce a všem protagonistům za nádherný večer, který v nás nadlouho zanechal velmi příjemný dojem.
Jan a Ivana Voldřichovi, České Budějovice

Nyní a navždy / Sedlák kavalír , 13. 1. 2014

Navštívil jsem operní "Dvojvečer se Sedlákem".  Při úvodní Roseho kantátě Et nunc et semper jsem zpočátku nevěděl, zda se mi provedení líbí, zda mi něco říká. Bylo prostě jiné. Abych kantátu a její provedení pochopil, zopakoval jsem si představení ještě jednou a při tom jsem měl možnost řádně si vychutnat hudebnost, výpravu,  videoprojekci i mistrovské provedení  baletního doprovodu a výkon sboru. Je to přínosný a ducha povzbuzující kulturní počin a autorovi, vedení opery  a účinkujícím za něj srdečně a vřele děkuji. Již při prvním  večeru mne Sedlák kavalír  nadchnul svou muzikálností a zejména pěveckými výkony Olgy Romanko v roli Santuzzy a L. Calderéna v roli Turrida. A i pěvecké a herecké výkonu ostatních účinkujících  jen podtrhly hluboký zážitek, který jsem si takto mohl dopřát dvakrát. Byly to dva pěkné ducha obohacující večery. Díky za ně.
Jan Voldřich

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Jméno a příjmení:

Kontakt:

Ohlas:

Kontrola proti robotům: Součet 19 + 103 je: