José Cura

tenor / Opera
 

/ Repertoár - archiv

11. 3. 2016
5. 8. 2011
José Cura / Z médií
Plakát k představení / foto Ben Cura / Cuibar Productions, grafika Marek Vácha
Rozhlas.cz
31. 10. 2014
Deník
31. 10. 2014
Parlamentni-
listy.cz
Deník.cz
16. 3. 2014
Operaplus.cz
15. 3. 2014
Operaslova-
kia.cz
10. 12. 2013
Operaslova-
kia.cz
29. 1. 2014
Operaslova-
kia.cz
13. 10. 2013
Operaslova-
kia.cz
7. 2. 2014
Operaslova-
kia.cz
15. 3. 2014
Blesk.cz
15. 3. 2014
Radio.cz
16. 3. 2014
Ostravan.cz
16. 3. 2014
Deník.cz
12. 3. 2014
Deník.cz
31. 10. 2014
Deník
3. 11. 2014
MF dnes
1. 11. 2014
Budejckadrb-
na.cz
9. 3. 2016
Rozhlas.cz
9. 3. 2016
Zakultu-
rou.cz
8. 3. 2016
Divadlo.cz
9. 3. 2016
Deník.cz
9. 3. 2016
MF dnes
9. 3. 2016
Deník
9. 3. 2016
MF dnes
24. 2. 2016
Divadelní noviny
11.11.2014
Deník.cz
3. 11. 2014
Ceskatelevi-
ze.cz
1. 11. 2014
Ceskatelevi-
ze.cz
31. 10. 2014
České noviny.cz
31. 10. 2014
Operaplus.cz
Haló noviny
1. 9. 2012
Operaplus.cz
27. 8. 2012
MF dnes
24. 8. 2012
Haló noviny
5.8.2011
Právo
5.8.2011
Sedmička
4.8.2011
Deník
3.8.2011
Právo
30.7.2011
MF dnes
28.7.2011
Deník
28.7.2011
Právo
30.7.2010
Deník
18.2.2011
MF dnes
31.1.2011
Deník
17.1.2011
Deník
4.11.2010
Sedmička
Deník
1.10.2010
Právo
5.8.2011
MF dnes
5.8.2011
MF dnes
24. 8. 2012 / pokračování
MF dnes
24. 8. 2012
Deník
24. 8. 2012
Deník
23. 8. 2012
MF dnes
20. 8. 2012
Týdeník Budějovicko
15. 8. 2012
MF dnes
28. 6. 2012 / příloha Mezinárodní hudební festival Český Krumlov
Operaplus.cz
8. 8. 2011
Nejlepsiadre-
sa.cz
16. 1. 2012
Deník
1. 3. 2012
Deník
30. 12. 2011
Divadelní noviny
č. 19 / 15. 11. 2011
Divadelní noviny
č. 19 / 15. 11. 2011
Hudební rozhledy
číslo 11 / 2011
MF dnes
7.9.2010

José Cura je světově proslulým pěvcem díky svým intenzivním a originálním interpretacím operních hrdinů, zejména Verdiho Othella a Saint-Saensova Samsona, stejně jako pro svá nekonvenční a inovativní koncertní představeni. Je prvnim umělcem, který současně dirigoval i zpíval (na koncertu i na nahravce) a prvenství mu náleží i v kombinaci zpěvu a provedeni symfonických děl „půl na půl“ v koncertním formátu. José Cura, obdarován bohatým, uhlazenym tenorovym hlasem a fascinujícím jevištnim výrazem, zdomácněl na vrcholových scénách nejprestižnějších divadel po celém světě (např.: v Metropolitní opeře v New Yorku, Královské opeře Covent Garden v Londýně, Vídeňské statni opeře, ve Velkém divadle Licea, v Curyšské opeře, v milánské La Scale apod.), a stejně tak i v četných televizních přenosech operních a koncertních produkcí z celého světa. V roce 2007 José Cura inscenoval a režíroval světovou premiéru meta operní, basnické a prozaické show „La commedia e finita“ vycházející z opery Pagliacci Ruggiera Leoncavalla. Velký úspěch teto hry znamenal začátek další kapitoly v kariéře tohoto neobyčejného, eklektického umělce – režie a scénografie. Ale Cura je více než jen operní hvězdou, je studovaným skladatelem, dirigentem, brilantním performerem a přirozeným showmanem předurčeným k užití té nejlepší hudby k zapojení, pobavení i výchově.



Hudba srdce 2016Hudba srdce 2016Hudba srdce 2016Hudba srdce 2016Hudba srdce 2016Hudba srdce 2016Hudba srdce 2016Hudba srdce 2016Hudba srdce 2016Komedianti / Pagliacci / Otáčivé hlediště Český Krumlov / José Cura / foto Petr HasalKomedianti / Pagliacci / Otáčivé hlediště Český Krumlov / José Cura / foto Petr HasalKomedianti / Pagliacci / Otáčivé hlediště Český Krumlov / José Cura, Jana Šrejma Kačírková / foto Petr HasalKomedianti / Pagliacci / Otáčivé hlediště Český Krumlov / José Cura, Jana Šrejma Kačírková / foto Petr HasalKomedianti / Pagliacci / Otáčivé hlediště Český Krumlov / José Cura / foto Petr HasalKomedianti / Pagliacci / Otáčivé hlediště Český Krumlov / José Cura, Marco Danieli / foto Petr HasalKomedianti / Pagliacci / Otáčivé hlediště Český Krumlov / J. Cura, J. Šrejma Kačírková, J. Brückler, J. Moravec / foto Petr Hasal
Více...
José Cura / Z vašich ohlasů

Komedianti / José Cura, 15. 8. 2011

Chtěli bychom s manželem tímto velmi poděkovat organizátorům festivalu, Jihočeskému divadlu i panu režisérovi Průdkovi i všem umělcům za toto krásné představení Komediantů. Měli jsme vstupenky na premiéru a neděli, takže jsme  zažili jak suchou, tak i mokrou variantu - tj. i živý zpěv bez mikroportů - což byl jiný a velmi intezivní zážitek. Po pátku jsme litovali, že jsme na sobotu zvolili jiný program, a protože vstupenky byly vyprodány, už jsme si je nemohli dodatečně přikoupit. Vzhledem k tomu, že jsme (i kvůli Cavallerii rusticane) za posledních víc jak 10 let viděli tuto operu v mnoha evropských produkcích - vč. Vídně, řady německých divadel a Veronské Arény i v MET, a to jak s José Curou, tak i s Robertem Alagnou (MET) nebo v Barceloně s José Curou a Marcellem Giordanim, troufáme si tvrdit, že díky těmto zkušenostem, můžeme s radostí prohlásit, že řadíme produkci Komediantů v Krumlově na špičku - k těm velmi vydařeným a nezapomenutelným: MET - Zeffirelliho režie, Vídeň - krásná klasická produkce, velmi zajímavá produkce ve Veronské Aréně nebo kombinaci "del arte/současnost" stylu v Kolíně nad Rýnem. Až za těmito zůstane na našem "žebříčku" představení v La Scale (viděli jsme v kině i živě v Miláně), či modernější, minimalistická verze z Barcelony nebo Zurichu, o dalších - německých - nemluvě.  Vzhledem k tomu, že se hráli jen Komedianti, vůbec nám nevadil nejdřív jako "předkrm" tolik kritizovaný sestřih z hlavních hudebních motivů spolu s artistickými a klaunskými čísly, které byly s hudbou docela dobře sladěné a především výkon artistky na laně byl obdivuhodný - i jako určitá paralela k příběhu Nedy vhodně zakomponovaný. Vyznění opery tento "předkrm" podle našeho názoru nijak nenarušil, protože nebyl zakomponovaný uvnitř Leoncavallova díla. Opera odezněla poté celá, v kompletním provedení. Velmi se nám líbily kostýmy i režie, která velmi chytře využila celého prostoru, umožnila dokonce při svíčkách vidět vesničany s Caniem v hospodě, zatímco Nedda s Toniem a Silviem zpívala své solo a duety - což v kameném divadle je obecenstvu skryto. Líbily se nám i jemné humorné prvky (v momentech, kdy ještě drama nebylo ve vzduchu) - jak kůň ze dvou klaunů, který přivezl maringotku, tak i mnohokrát požadované společné foto vesničanů s komedianty = lehká parodie na to, jak se každý chce "zvěčnit" na společné fotce umělcem - obzvláště panu Curovi asi velmi dobře známá. Když o tom představení dodatečně znovu přemýšlíme, připadá nám tak trochu "Felliniovské" - ale barevnější a laskavější... Proč ne - to drama bylo skryté pod povrchem...  Zdálo se nám, že pan režisér Průdek nechtěl, aby šlo obecenstvo domů zničené a v depresi - jak se to daří některým jiným režisérům - zvláště v Německu (generelně - i u jiných oper). Také byl docela náročný "sportovní" výkon od Cania/Cury běžet "ostrou stovku" při pronásledování Silvia daleko do parku (v chladném večerním vzduchu) a pak se rychlým krokem vrátit zpět k točně a při tom si srovnat dech tak, aby zazpíval dobře árii Recitar - Vesti la giubba - na kterou především všichni vždycky čekají... V "kamenném" divadle jen odběhne za scénu... Téměř ke konci opery - v průběhu "hry" Canio Neddě zpívá nádhernou (bohužel velmi krátkou) árii: "Sperai, tanto il delirio, accecato m´aveva..." ve které jí říká, že ji zachránil před smrtí hladem, dal jí svou lásku i své jméno a čekal, že pokud ho nebude milovat, že ho aspoň bude mít trochu ráda, ale ona dělá jen ostudu... Jeho "duše" je obnažená, je to neméně silný moment, ještě intimnější zpověď člověka, než při "Recitar... " a José Cura dovede do svého zpěvu dát v ten který okamžik ty správné emoce. Byli jsme velmi rádi, že ostatní zpěváci/zpěvačka byli /s vyjimkou "Tonia"/ panu Curovi vyrovnanými partnery a byla znát skvělá týmová souhra.  Po přečtení některých kritik v denním tisku a zdejších komentářů můj manžel povídal, že kritizovat Josého Curu za přehrávání nebo zpěv v takových rolích, jako je Canio, Otello nebo Samson či Turiddu, Dick Johnson atd. - tj. v rolích, které jako by byly napsány Curovi přímo "na tělo", je něco takového, jako kritizovat Messiho, že svému týmu málo pomáhá v obraně (mimořádná síla jich obou je přece v něčem úplně jiném...). Pokud by tedy někdo chtěl, aby tyto postavy byly zazpívány jen = po celou dobu jen "krásně", bude to sice "krásné", ale úplně "bez duše"... Ještě jednou děkujeme vám všem, kteří jste pro nás toto krásné představení připravili a věříme, že se panu Curovi v Krumlově líbilo a třeba se zase někdy - možná i něco dirigovat - opět rád vrátí.
Violeta / Převzato z webového portálu OperaPlus.cz

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Jméno a příjmení:

Kontakt:

Ohlas:

Kontrola proti robotům: Součet 225 + 3 je: