Karel Charvát (14.8.1930 - 31.12.2003) se s jevištěm seznámil ve Vesnickém divadle Praha, následovala studia na DAMU, kde se stal jeho vzorem Karel Höger; první angažmá získal v Divadle Jiřího Wolkera (1954-60). V roce 1960 se stal členem Jihočeského divadla, kde zůstal do konce života. Složitá herecká i lidská osobnost.
V prvních letech vynikl v rolích lyrického charakteru (Haimon v Antigoně, Radúz v Zeyerově hře, Lucindo v Chytré milence, Kalaf v Turandot, Treplev v Rackovi, Francek v Maryše, Petr Vok v Krumlovské romanci, Vallé ve Hře o lásce a smrti, Václav v Drahomíře). Milovníky hrál s přirozenou romantikou a líbezností a byl v té době idolem ženské části obecenstva. Ale i tyto zdánlivě jednoduché postavy uměl zahrát s jakýmsi vnitřním napětím, které se projevilo v pozdějším věku, kdy začal představovat postavy složitější, ve výkladu náročné intelektuálně i psychicky. Flamineo (Bílý ďábel), Astrov, později Lopachin (Strýček Váňa), George (O myších a lidech (Don Juan), Ezop (Liška a hrozny), Molière (Svatá Kabala). Uměl s úspěchem zazpívat i zatancovat, jak dokázal v muzikálech Šumař na střeše (Tovje) a Řek Zorba (titulní postava) a když bylo třeba, získal ironický nadhled nad figurou (Onučkin v Ženitbě). V pozdějším věku hrál velmi úspěšně postavy přinášející na jeviště drama. James Tyrone (Cesta dlouhého dne do noci), Sir (Garderobiér). Postavy ztroskotanců hrál nejednoduše, snad i díky vlastním životním prožitkům.