La traviata, 26. 10. 2017
La traviata. Ztracená, která se v dnešním operním světě neztratí. Další představení, které svým netradičním režijním uchopením boří konzervativní představy o provádění tohoto díla. Zdánlivě jednoduchá až sterilní scéna otevírá prostor k hmatatelnosti všech přítomných emocí. Nadčasová Verdiho hudba, měkce znějící orchestr s vynikající dechovou sekcí a solidní pěvecké výkony sólistů na jevišti. Zejména Germont Alexandra Beně i Svatopluka Sema a též Violetta Marie Fajtové snesou možná až evropská měřítka. Třikrát bravo ! Scéně dominující vana evokující vězení, ostrov niterných jistot či symbol očisty všeho, tedy i citů ve kterých lze se koupat i utonout. Hra rafinovaných symbolů, dokonalé svícení scény a precizní výkony vedlejších postav a sboristů nenechávají diváka chladným. Přesně odměřovaným tempem vše spěje do smutného finále. Smrt je všudypřítomná a tak jako i v našich životech, bere předčasně a to i tehdy, když vysvobozuje z utrpení. Ještě chvíli pro lásku chtěl by vyprosit si každý. Českobudějovická La traviata je cituplným a žádoucím vytržením z dnešní hektické doby, která spoustu lidí nutí opravdové emoce spíše skrývat. Z tohoto představení si jich vnímavý divák může odnést tolik, kolik jen unese a dost možná, že alespoň na chvíli je posílen hledět na současný svět jinýma očima. Citlivěji, srdcem. Bylo to silné a krásné, děkuji všem ! Mohu jenom doporučit. Opakování žádoucí, citlivější nezapomenou kapesníky!.
Jaroslav Strnad
Trubadúr, 16. 3. 2017
Dne 14. března jsme měly možnost shlédnout operu Trubadúr. Byl to pro nás krásný večer a hluboký zážitek. Děkujeme tímto všem tvůrcům, ze všeho nejvíce pak Elišce Weissové a Alexandru Beňovi za jejich výkony.
Jaroslava Kubátová a Zdeňka Kasková
Trubadúr, 30. 1. 2017
Dne 23.1.jsme měly tu čest shlédnout představení Trubadúr. Já i mé kolegyně jsme byly celkovým zpracováním této opery naprosto nadšené. Velmi působivé bylo uspořádání scény a její proměny přímo před diváky, i skvělá choreografie, jež vytvářela nádherné obrazy. Pěvecké výkony byly naprosto exkluzivní, velmi nás zaujal antický sbor, dále pak například Lázaro Calderón jako představitel Manrica, Jana Šafář Doležílková v roli Leonory, Alexandr Beň i úžasná Eliška Weissová v emotivní roli Azuceny. Nádherná klasická opera v jemně moderním pojetí. Opravdu skvělý kulturní zážitek!
Ž. J.
Trubadúr, 25. 1. 2017
Bravurní režie, scéna i kostýmy! Skvělé využití (herecky i pěvecky velmi silného) sboru k dotváření scény! Naštěstí se nenaplnila přirozená obava, že po předchozí skvělé a nadčasové inscenaci Aidy (diváky rozporuplně přijímané) bude snaha o větší doslovnost a o v kostýmech a scénografii ryze romantickou podívanou... Naopak, nic nemohlo "ducha doby" a příběh vystihnout lépe, než právě toto zpracování!!!! Z obou premiér nás ze sólistů nadchli zejména Alexandr Beň (který ostatně zářil v každé roli, kterou v JČD ztvárnil...), Eliška Weissová (zde debutující?), Josef Škarka a velmi příjemným projevem pěveckým i hereckým Vladimíra Malá...
P. H.
Trubadúr, 24. 1. 2017
Premiéra opery Trubadúr dne 20.1.2017 v režijním pojetí Tomáše Studeného se mi moc líbila. Pěvecké i herecké ztvárnění hlavních rolí v podání Yukiko Kinjo (Leonora), Šárky Hrbáčkové (Azucena) a Alexandra Beně (hrabě z Luny) bylo dokonalé. Skvěle ale zpívali všichni sólisté i sbor. Výborně hrál i orchestr pod taktovkou Maria De Rose. I provedení II. premiéry Trubadúra dne 23.1.2017 bylo velmi zdařilé. Děkuji všem protagonistům opery za krásná představení.
Jiřina Š.
Figarova svatba, 9. 12. 2014
Včerejší druhá premiéra Figarovy svatby nás chytila za srdce, všechny superlativy uvedené v reklamních a programových textech se ukázaly jako pravdivé. Líbila se nám originální režijní myšlenka J. Průdka zapojit orchestr do děje přímo na jeviště, kdy Mario De Rose exceloval v obou rolích, jak dirigenta tak i herce. Příjemným překvapením byl výkon Lukáše Bařáka jako Figara. Ale i výkony ostatních protagonistů Yukiko Šrejmové, Alexandra Beně, Petry Perla Notové ale i dalších byly vynikající. Myslíme že je na místě i pochválit scénu i kostýmy, jedině snad kostým Cherubína byl určitou nadsázkou, ale nevadil. Celkový dojem z premiéry byl úchvatný, což dokladuje i dlouhý potlesk vestoje. Byl to nádherný večer, děkujeme za něj.
Jan a Ivana Voldřichovi
Tosca, 10. 3. 2014
Opera Tosca. Operu jsme navštílivli podruhé a vzali s sebou členy rodiny, kteří tvrdili, že operu nemusí. Po představení změnili názor. Děkujeme jak Alvarezovým a panu Beňovi, tak ostatním vč. sboru a perfektní prezentaci za působivé zážitky, které se odrazily v potlesku diváků ve stoje - ostatně opera a balet vždy patřily k organické výbavě panovnických dvorů, měly svou nezastupitelnou úlohu. Možná, že není doceněno, že ostatně tato výbava je doporučována i dnešním, zejména technickým oborům jako způsob rozvoje tvůrčí činnosti. Chce to jen dobře si vybrat a jít to zkusit. ..a tato opera byla více než vhodná...
Kouřilovi
Tosca, 2. 10. 2013
V úterý 1.10.2013 jsme již podruhé zhlédly s kamarádkami Pucciniho operu "Tosca". V roli Scarpii se zaskvěl fenomenální barytonista Alexandr Beň. Jak pěvecky, tak i po herecké stránce byl fantastický. Perfektně ztvárnila roli Toscy Ivana Veberová. Moc se nám líbila i scéna a krásné kostýmy. Děkujeme všem protagonistům večera z Jihočeského divadla i z DJKT Plzeň za skvělý umělecký zážitek.
Jiřina Š.
Rigoletto, 1. 10. 2012
Vážení,
28. 9. 2012 jsme se zúčastnili premiéry Verdiho Rigoletta na scéně Jihočeského divadla. Nové nastudování pod vedením Maria De Rose a v režii Jany Kališové se sólistou Alexandrem Beněm, Rafaelem Alvarezem, Yukiko Kinjo Šrejmovou, Josefem Škarkou, Alešem Voráčkem a dalšími interprety. Představení v nás zanechalo nazapomenutelný dojem a můžu říci, že vedle tradiční hvězdy opery Jihočeského divadla, pana Beně, kterého jsem viděl již v jeho 3 inscenacích Rigoletto v letech 1994, 2002 a 2012, mne zaujalo zejména vedení orchestru vynikajícího dirigenta pana De Rose a i výkony dalších sólistů. A také orchestr Jihočeského divadla, který již podruhé - po dříve uvedených Komediantech - objevil své již dříve objevené možnosti. Pouze náročný milovník opery může být potěšen tak, jako naše rodina a přátelé. Již se těším na další představení. Věřím, že Alexandr Beň sám může provést všechny představení opery bez alternace, aby se Jihočeské divadlo odvděčilo věrným divákům, o které chce bojovat. S obdobnými představeními budou jistě všichni diváci ochotni jít i "na Prahu".
Čutkovi
Síla osudu (La forza del destino), 13. 8. 2008
Velice se mi líbila Verdiho opera "Síla osudu". Tenorová role v podání sólisty Metropolitní opery - to byl opravdický zážitek. Tuto roli jsem viděla i v podání Valentina Prolata, který byl rovněž vynikající. Moc se mi líbil Oleksandr Beň a role Leonory v podání Miroslavy Veselé byla též výborná. Nutno pochválit i celý sbor a moc pěknou režii Josefa Průdka. Tato 2 představení byla mým velkým prázdninovým bombónkem.
Marie Janečková
Síla osudu (La forza del destino), 21. 4. 2008
Stvořili jste vážně nádherné představení Síly osudu. Viděla jsem reprízu 8.4. a měla štěstí na skvělé obsazení. Paní Veselá a pan Beň se úplně překonávali (pan Beň, když se nemusí trápit s žádnou komickou hereckou akcí, je dokonalý). A host pan Gurbaľ je sám o sobě neuvěřitelný zážitek!Scény jsou tak svěle rozehrané a zpěváci úžasní, že ani tři hodiny trvající představení nenudí a občas je škoda sledovat titulky. Pan režisér opravdu ví a umí. (Jen ten avizovaný mohutný sbor mi připadal trochu předimenzovaný a jeviště bylo až zbytečně přeplněné a nepřehledné ). Vaše představení není naštěstí žádná \"mumifikovaná\" stará klasika, ale opravdu úžasné divadlo, které se často nevidí. Blahopřeji.
E. Marešová
Tajemství, 10. 3. 2008
Vážení,
do Českých Budějovic jezdím málokdy, třebaže to z Prahy zas tak moc daleko není. I když pražské scény navštěvuji pravidelně, tak vaše divadlo jsem dosud neznala a musím říci, že po shlédnutí představení opery B. Smetany Tajemství minulý týden v úterý, jsem byla velmi mile překvapena a své kamarádce, která mne na toto představení pozvala, jsem za to velmi vděčna.
Scéna sice velmi jednoduchá, ale funkčně dobře využitá. Režijní pojetí pana Josefa Průdka je vtipné a nápadité. Zakomponováním tří nadpřirozených ženských postav (s jejich velmi vtipnými texty na začátku), které se pak němě prolínají celým dějem opery, dokázal velmi zručně odůvodnit různé naivní a nelogické situace, jichž je v celém příběhu požehnaně. Snad až na závěrečnou scénu s pecí, která působila trochu směšně a anachronicky.
Velké uznání také patří sólistům za jejich pěvecké výkony. Zvláště představitelce panny Rózy paní Volfové a panu Beňovi v roli Kaliny, i když jeho čeština zní místy poněkud komicky (ale v opeře s mezinárodní účastí se s tím počítá). Skvělé výkony odvedli i další pěvci - roztomile nemotorný a pěvecky výborný Bonifác pana Dopity, paní Hájovská v roli Blaženky i pan Voráček jako Vítek (až na malé hlasové selhání ve výšce v poslední scéně). Také sbor zněl hezky v nádherně napsané scéně v druhém jednámí a pozoruhodně citlivě navázal ve třetím jednání po malém \"okénku\" Bonifáce.
Celé představení mělo krásnou atmosféru, která dobře překryla nevlídné prostředí sálu. Děkuji Vám za krásný zážitek a snad se zase brzy k Vám do divadla podívám. Klára R.
Klára Rennová
Rigoletto, 11. 8. 2003
Byl jsem 7.8.2003 na premiéře RIGOLETTA. Moc mne to uchvátilo, hlavně výstup Alexandra Beně, Evy Štruplové, Miloslava Veselého a Tomáše Studeného. Byl jsem velice překvapen a děkuji za tento krásný zážitek. Libor Stach
Libor Stach
Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!