Aleš Voráček

sólista opery / tenor / Opera
 

/ Repertoár - archiv

19. 9. 2020
19. 11. 2018
12. 10. 2018
19. 1. 2018
4. 5. 2017
11. 3. 2016
29. 1. 2016
10. 10. 2015
16. 7. 2015
7. 5. 2015
6. 12. 2014
17. 7. 2014
4. 4. 2014
21. 2. 2014
27. 9. 2013
15. 2. 2013
14. 12. 2012
27. 9. 2012
3. 8. 2012
2. 3. 2012
2. 12. 2011
7. 10. 2011
5. 8. 2011
5. 8. 2011
25. 2. 2011
1. 10. 2010
23. 7. 2010
23. 7. 2010
13. 4. 2010
26. 2. 2010
6. 11. 2009
25. 6. 2009
13. 12. 2008
10. 10. 2008
30. 11. 2007
12. 10. 2007
6. 7. 2007
18. 5. 2007
16. 3. 2007
12. 1. 2007
6. 10. 2006
3. 3. 2006
9. 12. 2005
7. 10. 2005
3. 12. 2004
8. 10. 2004
16. 1. 2004
28. 3. 2003
Aleš Voráček / Z médií
MF dnes
21.1.2010
MF dnes
8. 2. 2016
Zakultu-
rou.cz
4. 2. 2016
Kulturne.com
28. 1. 2016
Deník.cz
3. 2. 2016
MF dnes
28. 1. 2016
Deník
15. 2. 2013
MF dnes
15. 2. 2013
Operaplus.cz
27. 2. 2011
Deník
18.1.2011
Deník
17.1.2011
Harmonie
09/2010
MF dnes
21.1.2010
Kulturne.com
9. 2. 2016

Tenorista Aleš Voráček se narodil v Českých Budějovicích. Zpěvu se začal věnovat v pětadvaceti letech a vystudoval ho na českobudějovické konzervatoři pod vedením prof. Vítězslavy Bobákové.

Už od prvního ročníku studií vystupoval jako sólista opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích a v roce 2005 sem nastoupil do stálého angažmá. Pro jihočeskou scénu nastudoval mnohé role, např. Nemorina v Donizettiho Nápoji lásky, Almavivu v Rossiniho Lazebníkovi sevillském, Ferranda v Mozartově Cosi fan tutte, Lyonela ve Flotowově Martě, Vítka ve Smetanově Tajemství, Jiřího ve Dvořákově Jakobínovi, Maxe ve Weberově Čarostřelci, Prince v Rusalce (s ním se představil také na letní scéně otáčivého hlediště v Českém Krumlově), ovčáka Jirku ve Dvořákově Čertovi a Káče, Cassia ve Verdiho Otellovi, Dona Ottavia v Mozartově Donu Giovannim nebo Ernesta v Donizettiho Donu Pasqualovi. Hostuje v Národním divadle v Brně, pro které nastudoval roli Idamanta v Mozartově Idomeneovi, a v Národním divadle v Praze, kde zpívá Vaška ve Smetanově Prodané nevěstě, Jirku ve Dvořákově Čertovi a Káče a Jiřího ve Dvořákově Jakobínu.

Aleš Voráček bývá často angažován také při koncertních projektech. Spolupracoval např. s dirigentem Jiřím Bělohlávkem a Symfonickým orchestrem BBC v koncertním provedení oper Prodaná nevěsta a Jakobín v londýnské Barbican Hall.



Ptáčník / Aleš Voráček, Iva HošpesováPtáčník / Aleš VoráčekTosca / Alexandr Beň, Aleš Voráček / foto Michal Siroň Prodaná nevěsta / Aleš Voráček / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Eliška Weissová, Aleš Voráček / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Josef Moravec, Aleš Voráček, Michaela Šimková, Kateřina Špilauer Hájovská / foto Michal SiroňJejí pastorkyňa / Kateřina Špilauer Hájovská, Aleš Voráček / foto Michal SiroňMikádo / František Brantalík, Zuzana Benešová, Aleš Voráček / foto Michal SiroňMikádo / Zuzana Benešová, Aleš Voráček / foto Michal SiroňMikádo / Aleš Voráček, Zuzana Benešová / foto Michal SiroňMikádo / Romana Strnadová, Lukáš Sládek, Zuzana Benešová, Aleš Voráček, Gabriela Burianová / foto Michal SiroňZakletý princ / Aleš Voráček, Kristýna Vylíčilová / foto Michal SiroňZakletý princ / Miroslava Veselá, Aleš Voráček / foto Michal SiroňZemě úsměvů / Miloslav Veselý, Aleš Voráček / foto Michal SiroňZemě úsměvů / Aleš Voráček, Iva Hošpesová / foto Michal SiroňCarmen / Otáčivé hlediště Český Krumlov / J. Falta, M. Horák, J. Horáková Levicová, A. Voráček, I. Hošpesová / foto Michal Siroň 2015
Více...
Aleš Voráček / Z vašich ohlasů

Prodaná nevěsta, 21. 10. 2018

Komická opera Prodaná nevěsta z dílny libretisty Karla Sabiny a hudebního skladatele Bedřicha Smetany se vrátila po více než dvou desetiletích na pódium Jihočeského divadla. Jsem ráda, že jsem u toho mohla být. Šla jsem na premiéru tak trochu z donucení, protože opery opravdu nemám ráda a nic mi to neříká. Ovšem to co jsem zažila na představení, bylo neuvěřitelné a vykouzlilo mi to úsměv na tváři. Hned po zvednutí opony mi došlo, že vše bude jinak, než jsme zvyklí. Nádherná scéna vytvořená jednoduchými prvky. Protože v jednoduchosti je krása. Oživení přináší do inscenace i baletní soubor Jihočeského divadla. Neuvěřitelné moderní pojetí, které mi určitě pomohlo najít cestu i k opeře, pro mne už tak ztracenou. A to, že je zakomponován s lehkostí sponzor, mě vůbec nepohoršuje, je to provedené s lehkostí a každý kdo v dnešní době přináší něco nového…ví, že to bez sponzorů není možné. A měli jsme štěstí i na neuvěřitelné obsazení Jeníka - Amir Khan, Mařenku ztvárňuje - Jana Šrejma Kačírková a neuvěřitelný výkon Vaška – Aleš Voráček…Bylo mi ctí u toho být a děkuji, že máte odvahu přinášet jiný pohled na operu.
Pavla Svobodová

Rendez-vous s paní Operetou, 5. 3. 2012

Chtěla bych touto cestou moc poděkovat všem účinkujcím, kteří mi zpříjemnili sobotní podvečer. Výběr těch nejkrásnějších melodií z našich a světových operet se opravdu vydařil. Při áriích pana Voráčka mě příjemně mrazilo a opět mne nezklamala paní Volfová, na jejíž výstupy se vždy velmi těším. Škoda, že takových představení není více.
Věra Malá

Mam´zelle Nitouche, 19. 11. 2010

Dobry den,chtela bych vsem podekova za nadherne pobaveni, moc se mi libila Nituska a vsicni jini hlavne pani Hospesove, panu Veselemu a panu Vorackovi dekuji moc za nadherny vecer.
Martina Kadlecová

Don Giovanni, 19. 10. 2010

Don Giovanni - bravo, bravo, bravo. Nádherná výprava, vynikající pěvecké výkony, bezvadná režie a Mozartova hudba !!! O této opeře lze mluvit jen v superlativech.  Při áriích paní Kačírkové, pana Sema, pana Voráčka a pana Horáka až mrazí v zádech. Znovu Vám všem ve stoje tleskám, stejně jako při pondělním představení. Pokud mi to čas dovolí, půjdu příběh Dona Giovanniho prožít znovu. Děkuji za opravdu skvostnou operu.
Veronika

Otello, 12. 3. 2010

Včera jsem v divadle v Táboře navštívila provedení Otella se sólisty z Pasova. Desdemona byla naprosto excelentní, ale velmi příjemně na mne zapůsobil i pan Aleš Voráček. Konečně po šedesátiletých tenorech příjemná změna, okouzlující zpěv i vzhled.
Michaela Diartová

Lest a láska, 23. 7. 2009

Viděla jsem operu jako vlastně záskok za Sílu osudu v Praze v březnu, takže jsem šla nepřipravena a se smíšenými pocity. Ale od začátku jsem se výtečně bavila a přitom musím ocenit i některé velice dobré pěvecké výkony, především v pánské části ansámblu - pan Klečka - ono to není jen tak zpívat a zároveň hrát, navíc komickou roli, a panu Klečkovi se to povedlo na výbornou! Pan Sem jako Masimo - krásný hlas, jistý, ohebný. A nakonec - pan Voráček - konečně jsem slyšela mladý tenor (v Praze je všem tenorům k šedesáti), velice nadějný hlas, vřelý, hezky zbarvený - a ještě je pan Voráček i hezký! Takže dávám maximum bodů a díky za dobrý režijní nápad!
Eva Veverková

Ptáčník, 15. 12. 2008

Včera, to jest 13. prosince 2008, jsem měl možnost shlédnout premiéru operety Ptáčník. Moc bych chtěl pochváliti pěvecké a herecké výkony celého souboru, a to především paní Hošpesové, Veselé a Volfové a z pánů Voráčka, Průdka a Nováka. Těm bych chtěl poděkovat nejvíce, jejich výkony byly strhující.Díky moc za nádherné představení moc jsem se pobavil.
Roman Cieslar

Absolventský koncert sólisty opery Aleše Voráčka, 21. 4. 2008

Díky za překrásný koncert Aleše Voráčka! Celý program byl moc hezky sestavený - nádherné árie, duety a písně. Přeji Alešovi Voráčkovi, ať mu ten jeho krásný tenor přináší v životě jen radost a potěšení. Na závěr ještě jednou děkuji všem sólistům a orchestru JD za příjemný nedělní podvečer.
Anna Moučková

Tajemství, 10. 3. 2008

Vážení, do Českých Budějovic jezdím málokdy, třebaže to z Prahy zas tak moc daleko není. I když pražské scény navštěvuji pravidelně, tak vaše divadlo jsem dosud neznala a musím říci, že po shlédnutí představení opery B. Smetany Tajemství minulý týden v úterý, jsem byla velmi mile překvapena a své kamarádce, která mne na toto představení pozvala, jsem za to velmi vděčna. Scéna sice velmi jednoduchá, ale funkčně dobře využitá. Režijní pojetí pana Josefa Průdka je vtipné a nápadité. Zakomponováním tří nadpřirozených ženských postav (s jejich velmi vtipnými texty na začátku), které se pak němě prolínají celým dějem opery, dokázal velmi zručně odůvodnit různé naivní a nelogické situace, jichž je v celém příběhu požehnaně. Snad až  na závěrečnou scénu s pecí, která působila trochu směšně a anachronicky.  Velké uznání také patří sólistům za jejich pěvecké výkony. Zvláště představitelce panny Rózy paní Volfové a panu Beňovi v roli Kaliny, i když jeho čeština zní místy poněkud komicky (ale v opeře s mezinárodní účastí se s tím počítá). Skvělé výkony odvedli i další pěvci - roztomile nemotorný a pěvecky výborný Bonifác pana Dopity, paní Hájovská v roli Blaženky i pan Voráček jako Vítek (až na malé hlasové selhání ve výšce v poslední scéně). Také sbor zněl hezky v nádherně napsané scéně v druhém jednámí a pozoruhodně citlivě navázal ve třetím jednání po malém \"okénku\" Bonifáce. Celé představení mělo krásnou atmosféru, která dobře překryla nevlídné prostředí sálu. Děkuji Vám za krásný zážitek a snad se zase brzy k Vám do divadla  podívám. Klára R.
Klára Rennová

Na tý louce zelený, 10. 3. 2008

Operetu Na tý louce zelený jsme již viděli podruhé, moc jsme se bavili.Zdálo se nám toto představení ještě lepší než před rokem. Panové Voráček,Veselý a dámy Hošpesová a Volfová byli super. Určitě navštívíme toto představení ještě jednou a vezmeme s sebou všechny známé. Ještě jednou díky moc za hezký večer.   Petr V.  
Petr V.

La Traviata, 13. 4. 2006

Dobrý den, chtěla bych ze srdce poděkovat za mnoho okouzlujících, nezapomenutelných večerů strávených na operních a baletních představeních Jihočeského divadla. Dokážou člověka obohatit a tak úžasně vytrhnout z ubíjející všednodennosti! Zároveň si ale musím postěžovat! Kvůli Vašemu nadmíru schopnému souboru je teď ze mě operní \"závislák\" nebo chcete-li operomaniak! A víte, co to je!? Jak trpím pod tíhou takové smrště emocí! Začalo to (ostatně jako každá závislost) zcela nevinně: Shlédnutím několika oper(et)tních představení. Cosi uvnitř mě je chtělo vidět ještě jednou. Následovalo jako blesk z čistého nebe uhranutí výkonem paní Kateřiny Hájovské v nádherném, dojemném představení La Traviata. Právě kvůli ní, Evě Štruplové, Miroslavě Veselé, Aleši Voráčkovi, Romaně Strnadové a dalším skvělým sólistkám a sólistům musím teď pravidelně chodit na všechna představení a nemohu si pomoci. Potřebuji vidět své oblíbené pěvce, potřebuji operu, její \"lesk\", chci znovu prožívat ono vnitřní naplnění, které opera přináší! Už vidím ty abstinenční příznaky, až začnou divadelní prázdniny...
Eva Markvartová

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Jméno a příjmení:

Kontakt:

Ohlas:

Kontrola proti robotům: Součet 5 + 549 je: