Martin Glaser

režisér / Činohra
 

/ Repertoár - archiv

6. 6. 2018
10. 1. 2014
8. 3. 2013
25. 1. 2013
7. 6. 2012
10. 3. 2012
14. 1. 2011
12. 11. 2010
4. 6. 2010
12. 2. 2010
6. 11. 2009
8. 4. 2009
19. 12. 2008
6. 6. 2008
29. 2. 2008
21. 12. 2007
22. 12. 2006
27. 10. 2006
24. 3. 2006
28. 10. 2005
6. 5. 2005
25. 2. 2005
17. 12. 2004
11. 6. 2004
30. 4. 2004
19. 12. 2003
28. 2. 2003
8. 2. 2002
30. 11. 2001
12. 10. 2001
15. 6. 2001
24. 11. 2000
2. 6. 2000
7. 4. 2000
3. 12. 1999
7. 8. 1999
5. 2. 1999
4. 12. 1998
16. 10. 1998
Martin Glaser / Z médií
MF dnes
3. 12 .2012
MF dnes
25. 1. 2013
Deník
30. 4. 2013
Deník
30. 4. 2013
MF dnes
7. 5. 2013
Deník
21. 5. 2013
Deník
21. 5. 2013
Divadelnino-
viny.cz
13. 6. 2013
MF dnes
9. 7. 2013
Divadlo.cz
8. 7. 2013
Deník
12. 7. 2013
Deník
6. 8. 2013
Deník
21. 9. 2013
Deník
17. 4. 2013
Divadelní noviny
2. 4. 2013
Deník
14. 3. 2013
Právo
25. 1. 2013
Deník
30. 1. 2013
Týdeník Budějovicko
30. 1. 2013
MF dnes
16. 2. 2013
Deník
1. 3. 2013
MF dnes
2. 3. 2013
Deník
5. 3. 2013
Deník
8. 3. 2013
MF dnes
8. 3. 2013
Právo
8. 3. 2013
MF dnes
11. 3. 2013
Deník
21. 9. 2013
České noviny.cz
20. 9. 2013
Divadelnino-
viny.cz
20. 9. 2013
Rozhlas.cz
25. 10. 2013
Deník
31. 12. 2013
Deník
8. 1. 2014
Deník.cz
9. 1. 2014
Ceskatelevi-
ze.cz
9. 1. 2014
MF dnes
13. 1. 2014
Deník
27. 2. 2014
Deník
28.2.2015
Scéna.cz
22. 4. 2015
Deník
6. 5. 2015
Rozhlas.cz
9. 6. 2016
Deník
11. 6. 2016
Deník
29. 10. 2013
Divadelní noviny
15. 10. 2013 / pokračování
Divadlo.cz
20. 9. 2013
idnes.cz
20. 9. 2013
Lidovky.cz
20. 9. 2013
Operaplus.cz
20. 9. 2013
České noviny.cz
25. 9. 2013
Ceskatelevi-
ze.cz
25. 9. 2013
Deník.cz
25. 9. 2013
Divadlo.cz
25. 9. 2013
idnes.cz
25. 9. 2013
Novinky.cz
25. 9. 2013
Operaplus.cz
25. 9. 2013
Divadelní noviny
15. 10. 2013
TV Seznam
19. 6. 2018 / Dracula 20 minuta 30 vteřina
Deník
24. 1. 2013
Divadelní noviny
12.5.2009
Deník
10. 3. 2012
Semtam.net
listopad 2011
Deník
23. 3. 2012
Český rozhlas
25. 3. 2012
Týdeník Budějovicko
14. 3. 2012
Divadlo.cz
15. 5. 2012
Nejlepsiadre-
sa.cz
16. 5. 2012
Deník
21. 5. 2012
Týdeník Budějovicko
23. 5. 2012
Divadlo.cz
4. 6. 2012
MF dnes
6. 6. 2012
Deník
6. 6. 2012
MF dnes
8. 3. 2012
Budějovický Samson
29. 2. 2012
Deník
6.11.2009
Divadelní noviny
15.12.2009
Divadelní noviny
č. 22 / 2009
Lidové noviny
23.2.2010
Lidové noviny
19.8.2010
Deník
19.11.2010
MF dnes
8.3.2011
Divadelní noviny
č. 19 / 15. 11. 2011
Deník
2. 2. 2012
MF dnes
31. 1. 2012
Divadlo.cz
6. 3. 2012
Nejlepsiadre-
sa.cz
6. 3. 2012
Jihoceskeno-
vinky.cz
5. 6. 2012
Nejlepsiadre-
sa.cz
5. 6. 2012
Deník
15. 11. 2012
Deník
28. 11. 2012
Deník
29. 11. 2012
Týdeník Budějovicko
28. 11. 2012
Týdeník Rozhlas
50/2012
Týdeník Budějovicko
5. 12. 2012
Deník
17. 12. 2012
Budějovický Samson
20. 12. 2012
Lidové noviny
29. 12. 2012
Deník
11. 1. 2013
Deník
16. 1. 2013
Deník
22. 1. 2013
Deník
10. 10. 2012
Deník
5. 10. 2012
MF dnes
7. 6. 2012
Právo
7. 6. 2012
Lidovky.cz
5. 6. 2012
Deník
14. 6. 2012
Deník
14. 6. 2012
Divadlo.cz
13. 6. 2012
Týdeník Budějovicko
13. 6. 2012
Divadelnino-
viny.cz
14. 6. 2012
MF dnes
26. 6. 2012
Deník
9. 7. 2012
MF dnes
11. 9. 2012
Deník
13. 9. 2012
Divadlo.cz
22. 1. 2013

Narodil se v roce 1974 v Sokolově. Během gymnaziálních studií snil o dráze vědce, ale po dvou letech studia chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy zběhl na pražskou DAMU a zde vystudoval obor činoherní režie a dramaturgie. Absolvoval v roce 1997 inscenací Alarcónovy Podezřelé pravdy. Ještě předtím ale se svými spolužáky založil generační Divadlo na prahu, ve kterém uvedl své první inscenace (Goldoni Zamilovaní, TopolHodina lásky a vlastní hru Unikání neboli cynismus).
Už během studia na DAMU přijal angažmá v Jihočeském divadle, kde působí od roku 1998 jako kmenový režisér. Od 1. ledna 2006 je uměleckým šéfem činoherního souboru, který se snaží profilovat jako moderní činohru ansámblového typu s důrazem na souhru hereckých osobností a současnou dramatiku, která tvoří základní pilíř repertoáru.
Ve svých inscenacích se nejčastěji zabývá tématem hry, manipulace a moci (HavelOdcházení, ShakespeareMacbeth, Něco za něco, HamptonNebezpečné vztahy, TrierKdo je tady ředitel, LausundBenefice, PresňakovovéHrát oběť, MaupasantMiláček, MastrosimoneJako naprostý šílenci a nebo operní Verdiho Otello), víry a fanatismu (SchwabPrezidentky, SlobodzianekProrok Ilja, CorneillePolyeuktos) a rozpadem tradičních morálních hodnot (ZelenkaOčištění, CrimpMisantrop, LaButeTlustý prase). Často se vrací i k tématu outsiderství, osamělosti a vykořeněnosti (McDonaghOsiřelý západ, Mrzák inishmaanský, BelbelMobil, VedralKašpar Hauser, Egressy Portugálie, ČechovTři sestry).
V Jihočeském divadle kontinuálně spolupracuje s dramaturgyní Olgou Šubrtovou, se kterou tvoří i úspěšný autorský tandem. Transkripce juvenilie Jaroslava Havlíčka Muž sedmi sester se s obrovským diváckým ohlasem uvádí již od roku 2005 a spolu se hrou Utěšitel, volně inspirovanou motivy z Westovy novely Miss Lonelyheart, otiskl obě časopis Disk. Diváckými hity jsou i komedie psané pro otáčivé hlediště v Českém Krumlově (Tři mušketýři, Ženy Jindřicha VIII. aneb Chudák král(em), Dekameron).
Má slabost pro brutální grotesky, thrillery a detektivky (LettsZabiják Joe, McDonaghLebka z Connemary, ChristieDeset malých černoušků, Past na myši, HighsmithováCizinci ve vlaku).
Pravidelně hostuje v divadlech v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Liberci, Pardubicích a v Plzni.
Za olomoucké nastudování Arabské noci Rolanda Schimmelpfenniga získal cenu Josefa Balvína, kterou uděluje Pražský divadelní festival německého jazyka nejlepší české inscenaci německy psané hry. Inscenace Nebezpečné vztahy byla oceněna jako nejpozoruhodnější umělecký počin přehlídky České divadlo v roce 2008. Zelenkovo Očištění bylo v cenách Nadace Alfréda Radoka vyhlášeno jako nejlepší uvedená nová česká hra. Inscenace Tlustý prase získala Cenu studentské poroty na pardubickém Grandfestivalu smíchu. Havlovo Odcházení bylo vybráno na prestižní plzeňský festival Divadlo, Prezidentky a Mobil byly uvedeny na hradeckém festivalu Divadlo evropských regionů. 



Martin Glaser, šéf činohry / fotografie z ročenky 2006, foto Petr Hasal
Martin Glaser / Z vašich ohlasů

Blackout, 25. 2. 2014

Úžasné představení!! Člověk se nejen skvěle pobavil, ale zároveň s napětím sledoval, jak se postupem času pod tíhou situace lidské charaktery obnažují. Tvůrčí tandem Glaser- Šubrtová opět nezklamal - jediné zklamání u mě převládá z odchodu pana Glasera do Brna. Jemu přeji mnoho štěstí a budu doufat, že na naší scénu nezanevře a občas pro nás ještě něco takto kvalitního připraví. Potlesk patří samozřejmě i hercům - pan Drápela famózní, stejně tak Viktor Limr a zbytek herců.
Martin Klíma

Oidipús , 8. 2. 2013

Velké díky panu Glaserovi, hercům a všem, kdo se podílejí na Oidipovi. Byl to ohromný zážitek!
Marta Strnadová

Arabská noc, 11. 12. 2012

Měl jsem to štěstí vidět Vaši Arabskou noc……Děkuji za jeden z největších divadelních zážitků v mém životě.  
Luděk Čermák

25. 7. 2011

I já jsem včera shlédl inscenaci Macbetha, ke které bych rád přidal pár svých postřehů, ačkoli to nemám vůbec ve zvyku, již proto, že sám jsem výkonným umělcem, a proto pro mne není zrovna snadné, nechat se unést inscenací jako takovou. Musím ale sklonit hlavu před režisérem Glaserem. Mnohokrát jsem se, v dobrém slova smyslu, přistihl, že čekám sám, co se bude dít dál, ačkoli tento příběh velmi dobře znám.  Herci, i všichni ostatní, mne dokázali přesvědčit a strhnout, bylo opravdu znát, že inscenaci hrají s velkou chutí a radostí. Nerad bych vyzdvihoval jednotlivé umělce. Udělám to jen v jediném případě Paní Věry Hlaváčkové, jelikož bylo evidentní, že je z důvodu nachlazení ( v důsledku počasí několika předchozích dní zcela pochopitelně) velmi indisponována. Přesto hrála s takovým zápalem... Všem bravo.... Skutečně skvělý zážitek....
Michael Vacek

Macbeth, 19. 7. 2011

Co říct o této hře? Chci jít znovu.... víc netřeba dodávat. Klaním se režisérovi, hercům a všem ostatním, kteří se na Macbethovi podíleli. Zatím to nejlepší, co jsem na této scéně viděla.
Michaela

Utěšitel, 14. 1. 2011

Dobrý den, dnes dopoledne jsem se studenty ČAG navštívila veřejnou generální zkoušku hry Utěšitel. Chtěla bych za všechny moc poděkovat. Napíšu-li, že se studentům hra velmi líbila, připadá mi to jako klišé. Za mnohem cennější považuji fakt, že mezi sebou o hře živě diskutovali, rozebírali jednotlivé osoby, jejich jednání, a to už cestou z divadla!!  Dokonce se ptali, zda je možné koupit ještě lístky na zítřejší premiéru, protože by jednak chtěli jít s rodiči a jednak hercům za předvedený výkon konečně zatleskat. :-)) Za sebe bych chtěla poděkovat za milé pozvání. Škoda, že generálek není za rok více. Rádi bychom se stali jejich pravidelnými návštěvníky. Vyřiďte prosím naše poděkování panu režisérovi za nápaditost při ztvárnění a všem hercům za skvělé herecké výkony. Věřím, že pan Hruška se v závěrečné scéně vážněji nezranil a že zítra bude na premiéře ve skvělé kondici.Tak přeji - zlomte vaz!!! Srdečně zdravím.
Romana Rýcová, ČAG

Kdo je tady ředitel?, 15. 11. 2010

Z dnešní premiéry Kdo je tady ředitel jsem odcházela poněkud v rozpacích. Moc jsem se těšila na komedii a její novou tvář, ale mé pocity po jejím shlédnutí byly nijaké. Ani mě to nenadchlo, ani nezklamalo. Výkony herců byly báječné, ale velký problém jsem cítila v režii. Myslím, že modernost za každou cenu není nutností, někdy dokáže spíše uškodit. Moderní tvorbě se vůbec nebráním, naopak jsem vděčná za modernější pojetí činohry Jihočeského divadla, ale tady se to evidentně nepovedlo, text dle mého názoru není natolik nosný, aby se dalo hrát v tak prázdné scéně. A to jsem od pana režiséra Glasera viděla již mnoho inscenací, jako např.Nebezpečné vztahy, Odcházení, Očištění, Othello, dokonce i Prorok Ilja mě velice pobavil a obohatil, ale tato inscenace pro mě byla naprosto obrovským šokem a to v tom smyslu, že mi absolutně vůbec nic nedala, ani co se emocí týče a bohužel ani jinak, zkrátka nuda, protkaná trochou vtipných replik, ale jinak nic, žádná emoce, žádný vnitřní pocit, nic. Ve srovnání s vaší první premiérou sezóny, Komunismus, ze které jsem odcházela naprosto nadšená, jak pojetím scény, vtipem a zároveň mrazením v závěrečné scéně, odehrávající se na střeše, tato inscenace je naprosto o ničem. Obávám se ale, že v tomto případě neselhali herci, spíše jsem vnímala vedení týmu nesprávným způsobem. Čímž nechci nikoho urazit, pouze vyjádřit svůj názor, řekla bych poměrně častého a pravidelného diváka a fanouška českobudějovické činohry a  protože výše zmíněných kousků od pana Glasera si velice vážím, myslím, že i občasná kritika je na místě. Nicméně děkuji všem hereckým aktérům za odvahu a výsostnou práci. A samozřejmě i týmu okolo jeviště, bez kterého by se tato inscenace jistě neobešla.Děkuji za premiéru, těším se na již připravovanou Noční show a doufám, že jsem byla jediným kritickým divákem a tímto vyjádřením jsem nijak nedegradovala vaši výtečnou hereckou práci na prknech Jihočeského divadla. Hodně zdaru při další práci.
Petra Nová

Otello, 10. 11. 2009

Děkuji za nádhernou druhou premiéru Otella. Bylo to úžasné představení, velice emotivní. Byla jsem ohromena skvělým výkonem paní Hájovské. Otello v podání pana Prokopieva byl také výborný. Skvělý herecký a pěvecký výkon paní Volfové dokresloval atmosféru. Bylo vidět, jak prožívá tuto, byť malou, roli. Můj dík patří také výbornému režisérovi, panu Glaserovi. Scéna byla velice efektní a hra světel také. Ještě jednou děkuji a už se těším, až uvidím reprízu, ve které budou hrát pánové Tao a Beň. 
Pavlína Macháčková

Odcházení, 28. 1. 2009

Čtu si polemiky nad Jihočeským divadlem... a ráda bych řekla, že to je přesně to, co by divadlo mělo nabízet - konfrontaci, otázky, chuť mluvit o věcech, nemít stejné názory, ale mít chuť je sdělit a nenechávat nás tupě zírat... na bednu, na politiku, na život kolem nás... včera jsem viděla Odcházení a smála jsem se, pobavila se a přitom i dnes o té hře přemýšlím a už se nesměju... je to hořký pohled. Pan Havel to skvěle napsal, pan Glaser skvěle zrežíroval a herci skvěle zahráli... asi příjdu ještě jednou. Chci vám poděkovat a všem doporučit, aby se přišli podívat na výborného pana Šestáka, na okouzlující paní Hlaváčkovou a na výborné divadlo!!!!!!!!!!
Jana Horká

Vážení návštěvníci webových stránek Jihočeského divadla, upozorňujeme, že anonymní ohlasy a ohlasy obsahující vulgarismy nebudou na našich stránkách zveřejňovány!

Jméno a příjmení:

Kontakt:

Ohlas:

Kontrola proti robotům: Součet 327 + 5 je: